اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش 30 درصدی «تعدیل نیرو» در قطب شهر‌ک‌های صنعتی کشور

فرماندار ساوه گفت: در سال 98 نسبت به سال 97 شاهد کاهش 30 درصدی تعدیل نیرو بوده‌ایم و در مدت مشابه تعداد واحدهای دارای حقوق معوق نیز 60 درصد کاهش یافته است.

کاهش 30 درصدی «تعدیل نیرو» در قطب شهر‌ک‌های صنعتی کشور

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی میرزایی صبح امروز در نشستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ساوه اظهار کرد: بیماری کرونا که یک بیماری چندوجهی بوده و روابط اجتماعی، صنعت و اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده، دنیا را گرفتار مشکلاتی کرده اما نمی‌توان با وجود این بیماری صنعت را تعطیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا نقش خود را در منفی شدن رشد اقتصادی در دنیا نشان داد، افزود: در اسفند ماه سال 98 و همزمان با شیوع کرونا، برخی واحدهای تولیدی ساوه اقدام به تعطیلی موقت کارخانه‌ها یا فعالیت با ظرفیت کمتر کردند و خوشبختانه با اتخاذ تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی واحدی تعطیل یا با تعدیل نیرو مواجه نشد.

فرماندار ساوه افزود: علیرغم نوساناتی که وجود داشت خوشبختانه مشکلی در پرداخت حقوق کارگران به وجود نیامد که این نشان دهند آن است که اهالی صنعت در ساوه حرفه و تجربه لازم را دارا هستند و خودشان از ابتدا پایه گذار صنعت خود بوده و در آن رشد یافته‌اند.

میرزایی در ادامه به ارائه آماری از وضعیت اشتغال در شهرستان ساوه پرداخت و گفت: در سال 98 نسبت به سال 97 شاهد کاهش 30 درصدی تعدیل نیرو بودیم و در مدت مشابه تعداد واحدهای دارای حقوق معوق نیز 60 درصد کاهش یافته است. 

 حقوق معوق کارگران ساوه در سال 98 حدود 85 درصد کاهش پیدا کرد

وی تصریح کرد: تعداد کل بیمه شدگان تامین اجتماعی از 61 هزار و 128 نفر در سال 97 به 64 هزار و 483 نفر در سال 98 رسیده و با توجه به اینکه شاهد افزایش کارگران در سطح شهرستان بوده‌ایم، حقوق معوق کارگران در سال 98 نیز 85 درصد کاهش پیدا کرده است.

میرزایی با تقدیر از دستگاه قضا برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتگران اظهار کرد: کمیسیون کارگری شهرستان ساوه همواره به محض اطلاع از مشکلات واحدهای تولیدی به جد به موضوعات ورود می‌کند و همواره در راستای جهش تولید قدم برداشته است.

 ساوه بزرگ‌ترین شهرصنعتی‌های کشور را در خود جای داده است 

رئیس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: انجمن مدیران صنایع شهرستان که متشکل از صنعتگران شهرستان است با بررسی مسائل و مشکلات صنایع  همواره در راستای برطرف شدن آن قدم برداشته است.

هادی ملکی افزود: با اینکه شهرستان ساوه بزرگ‌ترین شهرصنعتی‌های کشور را در خود جای داده است اما عمده مشکلات آن مربوط به مسائل استانی و ملی بوده و بسیاری از مشکلات شهرستانی نیز با تعامل بین دستگاهی حل و فصل شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه برای فعال‌تر شدن بخش صنعت و تولید در سال جهش تولید از هیچ کمک قانونی فروگذار نخواهیم کرد، گفت: مسیر حرکت کمیته حمایت قضایی به گونه‌ای است که ضربه‌ای به تولید و کارخانجات وارد نشود.

 نوسانات ارز از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان است

 دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان مرکزی نیز در این نشست نوسانات ارز را از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان دانست و گفت: علیرغم اینکه سیاست‌های قوه قضائیه و تاکید رئیس قوه بر حمایت از واحدهای تولیدی است، اما متاسفانه نوسانات ارزی بعضا صنعتگران را با مشکلات جدیدی روبرو می‌کند. 

باید قوانینی مناسب با وضعیت فعلی وضع شود تا با حرکتی جهادی و انقلابی جهش تولید را به پیش ببریم

غلامرضا ملک محمدی افزود: برخی قوانین که در سالیان گذشته مصوب شده نیاز به بازنگری دارد و باتوجه به اینکه در شرایط تحریمی هستیم میبایست قوانینی مناسب با وضعیت فعلی وضع شود تا با حرکتی جهادی و انقلابی جهش تولید را به پیش ببریم.

 برخی بروکراسی‌های ادارای مانع از توسعه تولید شده است

رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه نیز گفت: انجمن صنایع ساوه به دنبال هم افزایی در صنعت و تحقق شعار سال است و رسالت توسعه، تولید و حفظ واحدهای تولیدی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

انجمن صنایع ساوه به دنبال هم افزایی در صنعت و تحقق شعار سال است و رسالت توسعه، تولید و حفظ واحدهای تولیدی را سرلوحه کار خود قرار داده است 

 

سعید رضوانی با اشاره به وجود بستر مناسب برای توسعه تولید ااظهار کرد: گاها مقررات سختگیرانه و برخی بروکراسی‌های ادارای مانع از توسعه تولید شده و یا این امکان به سختی صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تهیه ارز برای تامین مواد اولیه مهم‌ترین مشکل حوزه صنعت است و باید تدبیری اتخاذ شود تا سازوکارها حمایت از واحدهای تولیدی فراهم شود و مغایرتی با جهش تولید نداشته باشد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول