اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

فارس من|تلاش ستاد امربه معروف و نهی از منکر در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ارومیه

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به موضوع مطرح شده و مطالبات مردمی در خصوص عفاف و حجاب در سطح کلانشهر ارومیه پیگیر مسایل مربوطه هستیم و امید آن است که بتوانیم بحث عفاف و حجاب قدم های موثری در استان برداریم.

فارس من|تلاش ستاد امربه معروف و نهی از منکر در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مخاطبان سوژه‌ای با عنوان (جلوی ترویج بی بند و باری بدحجابان در ارومیه را بگیرید) به ثبت رسانده و خواستار پیگیری این موضوع توسط خبرگزاری فارس شده بودند.

بی حجابی در  کلانشهرهایی از جمله ارومیه افزایش یافته و هیچ گونه برخوردی از طرف ارگان‌های مربوطه انجام نمی‌شود و عدم پیگیری و برخورد قانونی با افرادی که ترویج بی بند و باری می‌کنند باعث از بین رفتن امنیت روانی در جامعه می‌شود.

برای پیگیری موضوع عفاف و حجاب در جامعه و در سطح کلانشهر ارومیه خبرنگار فارس سراغ دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی رفته است .

حجت الاسلام بهنام دلریش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در رابطه با موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: با توجه به موضوع مطرح شده و مطالبات مردمی در خصوص عفاف و حجاب در سطح کلانشهر ارومیه پیگیر مسایل مربوطه هستیم و امید آن است که بتوانیم بحث عفاف و حجاب را در جامعه و سطح استان نهادینه کنیم.

وی با اشاره به فلسفه وجودی حجاب افزود: سیره حضرت فاطمه زهرا در بحث عفاف و حجاب بحث گسترده‌ای است که قابل تامل و مطالعه بوده و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این زمینه به طور قطع همراه با کمیته عفاف و حجاب با ارائه برنامه‌های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر در جامعه قدم‌های موثری در گذشته برداشته و در آینده نیز اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بحث عفاف و حجاب به عنوان یکی از ضرورت‌ها، مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در جامعه اسلامی است و موضوع رعایت عفاف و حجاب به طور قطع نه تنها در خود فرد در خانواده و بیشتر از آن در سطح جامعه نیز تاثیر گذار است.

دلریش ادامه داد: در زمینه رعایت عفاف و حجاب خود فرد نیز حقی دارد و مسوولیت خانواده در تربیت فرد نمود پیدا می کند و نقش حکومتی در تعمیق و در قدم اول نهادینه سازی و ترویج عفاف و حجاب در جامعه است که  این موضوع باید در جامعه نهادینه و ترویج شود که این اقدامات از جمله وظایف حکومت است.
   
وی تصریح کرد: بحث عفاف و حجاب باید در مرحله اول توسط حکومت نهادینه سازی شود و بعد از نهادینه شدن و ترویج و گسترش پیدا کردن باید حفظ و پاسداری شود و این فرهنگ که ریشه آن در اهل بیت است باید تحفیظ شود و این فرهنگ اجرایی نمی‌شود مگر اینکه در هر مراحل از این فرهنگ‌سازی حرکت‌های جمعی انجام شود به طوری که جامعه خواستار موضوع بوده و آن را پذیرش کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ستاد احیای امر به معروف معرفی شده است طوری که در جامعه برخی باورها و اعتقادات از بین رفته  و نیاز به احیای برخی اعتقادات و باورها در جامعه احساس می‌شود و بحث عفاف و حجاب نیز از این موضوع مستثی نیست.

دلریش با اشاره به اینکه در جامعه کنونی تنها پوشش چادر بیانگر حجاب نیست عنوان کرد: بالاتر از پوشش باید در کنار حجاب عفت وجود داشته باشد که حجاب و عفاف در کنار هم معنا پیدا می‌کند و حجاب اگر در کنار عفت قرار گیرد و ارزش معنوی پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اگرچه حجاب شرط لازم برای رسیدن به عفاف است اما کافی و وافی نخواهد بود و باید عفت در رفتار و کردار و گفتار فرد ظاهر شود و حجاب در کنار عفت معنا پیدا می‌کند و تنها پوشش چادر دلیل بر عفت در جامعه نیست و این عفیف بودن است که به حجاب معنا می‌دهد.

دبیر ستاد امر به معروف آذربایجان‌غربی یادآور شد: حجاب بدون عفت مانند صدف بدون مروارید است به طوری که اگر پوشش بدون عفت باشد ارزش معنوی خود را از دست خواهد داد .

دلریش با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مسئله حجاب یک موضوع عمده است اضافه کرد: اجرای قوانین حجاب تنها با اقدامات کمیته عفاف و حجاب و ستاد امر به معروف و نهی از منکر کارساز نخواهد شد و مستلزم نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه است به طوری که در سطح جامعه احساس نیاز شود و جایگاه معنوی و اجتماعی در جامعه پیدا کند.

وی عنوان کرد: بیشترین دغدغه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایجاد شورا های امر به معروف و نهی از منکر استان در دستگاه‌های مربرطه است.

دلریش خاطر نشان کرد: موضوع عفاف و حجاب مطالبه مردی و به خصوص دستگاه‌های اجرایی است و مطالبه ستاد است که ستاد وظیفه نظارتی دارد و اگر در دستگاه‌های حکومتی این موضوع هرچه بیشتر رعایت شود در سطح جامعه رسوخ و نفوذ پیدا خواهد کرد و نهادینه و ترویج خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود بی عفتی و بی حجابی در سطح جامعه و به خصوص وجود افراد بدون حجاب در خودروهای شخصی  که به نوعی بی عفتی و بی حجابی را ترویج می‌دهند  در اولویت امر با حمایت و کمک نیروی انتظامی در وحله اول تذکر داده خواهد شد و این موضوع کنترل می‌شوند و در صورت تکرار با هنجار شکنان برخورد می‌شود و این افراد به مراجع  قضایی مربوطه ارجاع داده خواهد شد در این راستا اولویت اول فرهنگ سازی و نهادینه کردن و پذیرش عفاف و حجاب در جامعه خواهد بود.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول