اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ابعاد شخصیتی سردار شهید محسن پاکیاری از لسان همرزمش

سردار مجتبی مینایی‌فر نوشت: لیاقت و شجاعت در عملیات‌ها، محسن پاکیاری را به فرماندهی بزرگ و باتدبیر تبدیل کرد که کسی یاد ندارد او در برابر هر تهدیدی تحلیل نداشته و برنامه ارائه ندهد.

ابعاد شخصیتی سردار شهید محسن پاکیاری از لسان همرزمش

 به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس از شیراز، سردار مجتبی مینایی‌فر از یادگاران دفاع مقدس و پیشکسوتان سپاه فجر فارس در یادداشتی به‌مناسبت شهادت سردار محسن پاکیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس نوشت: لیاقت و شجاعت در عملیات‌ها، محسن پاکیاری را به فرماندهی بزرگ و باتدبیر تبدیل کرد که کسی یاد ندارد او در برابر هر تهدیدی تحلیل نداشته و برنامه ارائه ندهد.

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

هوالبصیر

باز در گذر عمر و باز کوچ پرستوی عاشقی دیگر طلوع خورشید انقلاب اسلامی حکایت‌های ماندگاری را به ارمغان آورد و رشدونمو آن بسیاری از باورهای ذهنی را حیات و طراوتی نو بخشیده است انسان‌ها که پایه هر تغییر مؤثری به‌حساب می‌آیند، در طی قرون متمادی تحت استثمار فکری زیاده خواهان قرارگرفته و در کشورهای عقب نگه‌داشته خودنمایی بیشتری از خود نشان دادند، اما اراده خدا چیز دیگری بود و به مصداق آیه «ِانَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»  نوید ظهور انسان‌هایی را داد که با هدایت الهی امام (ره) پا به عرصه انقلاب و بلافاصله دفاع مقدس گذاشتند اما ویژگی این حضور با هیچ الگویی مطابقت نداشت و انسان‌هایی که جمجمه خود را به قرض داده و دندان‌ها را به هم فشرده و از سراسر کشور ندای امام را لبیک گفته و پابه‌رکاب و آماده جان‌فشانی شدند، اما بازهم در این میان ستارگانی دیده می‌شوند که از دیگران پیشه گرفته و حماسه‌های بی‌بدیل را به‌عنوان ثروت‌های معنوی این نظام مقدس به یادگار گذاشتند.

اوان جوانی‌اش مصادف با شکل‌گیری در مهم‌ترین شرایط باروری اندیشه انقلابی و جهادی قرار گرفت. محسن پاکیاری یکی از هزاران الگویی است که مثل سایر هم‌قطاران از جنس ضعیف‌تر اقشار جامعه پا به عرصه زندگی دنیوی که تنها مرکبی برایش بود گذاشت تا او را به بالاترین مقامات فکری معنوی و نظامی و اجتماعی برساند.

لیاقت و شجاعت در عملیات محسن پاکیاری را به فرماندهی بزرگ و باتدبیر تبدیل کرد که کسی یاد ندارد او در برابر هر تهدیدی تحلیل نداشته و برنامه ارائه ندهد

 

بدیهی است همراهی همراهانی هم‌فکر وهم قسم ازجمله برادر شهیدش حسن پاکیاری در مسیر مبارزاتی و موفقیت محسن پاکیاری بسیار مؤثر بود، هرچند داغی کمرشکن در دل داشت اما وقتی تفسیر شهادت و فوز عظیم آن را از عارف گمنام حبیب روزی‌طلب شنید؛ آتشی در درونش زبانه کشید که نه برای انتقام بلکه ادامه راه چنان مصمم کرد که در طی حدود ۴۰ سال تازمان شهادتش از پای نشست.

کم نیستند افرادی که در بسیج فارس آموزش‌های رزمی و اخلاقی او را فراموش کرده باشند، آن زمان که نهال نوپای انقلاب را شب‌پرستان آماج تیر و ترور کرده بودند.

محسن و همراهانش بودند که با امکانات اولیه و دو تا جیپ آهو در همه صحنه‌ها و درگیری‌ها حاضر و درگیر بودند.

لیاقت و شجاعت در عملیات او را به فرماندهی بزرگ و باتدبیر تبدیل کرد که کسی یاد ندارد او در برابر هر تهدیدی تحلیل نداشته و برنامه ارائه ندهد.

حضور در کردستان و دفاع مقدس و جان‌فشانی‌های عاشقانه او همیشه گرمی محفل هم‌رزمانش بود. تحرک مثال‌زدنی محسن در مأموریت‌ها و فکر خلاق او را در مناصب مختلف آبدیده کرد و در استان‌های فارس و هرمزگان به‌عنوان فرمانده منطقه انتخاب شد.

 

روحیه خلاق و تدابیر مثال‌زدنی او در گذراندن آموزش‌های مقدماتی رزمی و چریکی تا بالاترین مدارج علمی دانشکده دافوس باعث شد تا او در اغلب رده‌های آموزشی مسلط و نوآوری‌های زیادی را بجا بگذارد

 

 

حضور در عملیات و سختی‌های دفاع مقدس و مجروحیت و آسیب‌های جسمی او را امان نمی‌داد و بالاخره پس از سال‌ها تحمل رنج و سختی این سردار شهید و جانباز به یاران شهیدش پیوست تا به حیات ابدی و جاودانی از نعمات خداوندی بهره‌مند شود تا آنجا که فرمانده محترم کل سپاه سردار سلامی در رسای او فرمودند: بی‌شک مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مؤمنانه و شجاعانه آن سردار شهید و جانبازی عالی‌قدر در دفاع از انقلاب، نظام و میهن اسلامی و خدمت صادقانه به ملت عظیم‌الشأن ایران به‌ویژه در هشت سال دفاع مقدس ماندگار و مایه افتخار رزمندگان اسلام و پاسداران انقلاب بوده و منشور راهنما و الهام‌بخش نسل‌های امروز و فردای ایران عزیز قرار خواهد گرفت.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 عبد عاصی

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول