اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فروشنده اینستاگرامی مواد ضدعفونی‌کننده در سمنان دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: مرد سمنانی که در اینستاگرام با بیش از ۱۱ هزار دنبال‌کننده مواد ضدعفونی‌کننده فاقد مجوز می‌فروخت، دستگیر شد.

فروشنده اینستاگرامی مواد ضدعفونی‌کننده در سمنان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ حسین صادقی اظهار کرد: تیم رصد و پایش پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان با هوشیاری کامل و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، صفحه‌ای را در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی کرد که به فروش محصولات ضدعفونی‌کننده غیربهداشتی با قیمتی غیرواقعی اقدام می‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع پس از بررسی‌های کارشناسانه و با هماهنگی مقام ‌قضایی، پرونده مقدماتی تشکیل شد و رسیدگی آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس با بررسی صفحه اینستاگرامی این مجرم سایبری پی بردند این صفحه با ۱۱ هزار و ۵۰۰ عضو در حال تبلیغ و فروش محصولات ضدعفونی‌کننده است.

صادقی افزود: کارشناسان پلیس فتا با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، مدیر صفحه را شناسایی و دستگیر کردند، این مجرم سایبری به همراه ادله دیجیتال مجرمانه به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل شد.

وی بیان کرد: این مرد با توجه به شواهد و مدارک موجود به بزه ارتکابی خود اعتراف و در خصوص مطالب منتشره در صفحه شخصی خود اعتراف کرد که برای تبلیغ و فروش این محصولات از بستر فضای مجازی استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان تأکید کرد: در این پرونده، بیش از ۱۱ هزار فقره انواع ژل ضدعفونی‌کننده کشف شد که با بررسی آن مشخص شد این محصولات غیربهداشتی و فاقد سیب سلامت و مجوزهای لازم بوده است.

صادقی به شهروندان هشدار داد: در دوران شیوع کرونا مشاهده شده که فروشگاه‌های جعلی اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی با ادعای فروش اقلام بهداشتی با قیمت‌های پایین‌تر از بازار، به دنبال جلب اعتماد مردم و کلاهبرداری هستند، شهروندان به هیچ عنوان به این فروشگاه‌ها اعتماد نکنند و محصولات خود را از طریق داروخانه‌های مجاز تهیه کنند.

وی به مردم توصیه کرد: هرگز فریب این‌گونه اقدامات خلاف و مجرمانه افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند و کلیه اخبار و اطلاعات موردنیاز خود را تنها از طریق رسانه‌های معتبر دریافت کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت:‌شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی، با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR از خدمات برخط و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۷۴۰۱۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول