اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کلنگ احداث بیمارستان 64 تخت‌خوابی «بندرچارک» به زمین می‌خورد

رئیس شورای اسلامی بندرچارک گفت: کلنگ بیمارستان 64 تخت‌خوابی دولتی با مشارکت خیرین در بندرچارک بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه بزودی به‌ زمین می‌خورد.

کلنگ احداث بیمارستان 64 تخت‌خوابی «بندرچارک» به زمین می‌خورد

شیخ مبارک زارع عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیبکوه، اظهار کرد: کلنگ احداث بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی دولتی در بندرچارک با مشارکت خیرین بزودی به زمین خواهد خورد.

وی افزود: این بیمارستان با حمایت تعدادی از خیرین، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فریدون همتی استاندار و حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کلنگ‌زنی وسپس عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی بندرچارک با اشاره به اینکه مساحت بخش شیبکوه بیش ‌از یک‌سوم استان البرز می‌باشد و پراکندگی جمعیت زیادی دارد، گفت: با توجه به وسعت ۲۳۰۰ کیلومتر مربعی بخش شیبکوه که دارای 45 روستا و جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر با کمبود مرکز درمانی مناسب روبرو است.

 زارعی یادآور شد: در بخش شیبکوه، ۳  درمانگاه وجود دارد که اولین درمانگاه آن سال ۱۳۴۰ بنا شده است و اینکه فاصله این شهر تا بندرلنگه مرکز این شهرستان ۸۵ کیلومتر وهمچنین تا مرکز شهرستان پارسیان ۱۵۰ کیلومتر است که مراجعه اهالی به بیمارستان‌های این دو شهر  بسیار دشوار و هزینه‌بر است.

وی گفـت: بخش شیبکوه بیش از ۱۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد و سالانه بیش از نیم‌میلیون مسافر از سراسر کشور از این شهر بعنوان دروازه ورود به جزیره کیش تردد می‌کنند، اما این بندر هیچ بخش اورژانس حتی برای مسافران عبوری نیز ندارد و درمانگاه این بندر فقط دارای پزشک عمومی، بدون امکانات تشخیصی، آزمایشگاهی و دارویی است.

رئیس شورای شهر بندرچارک یادآور شد: احداث بیمارستان یکی از دغدغه‌های دیرینه مردم این بخش است که اکثرا جهت مداوای بیماران به ناچار به بندرلنگه، پارسیان، بستک، بندرعباس، یزد و شیراز سفر می‌کنند.

انتهای پیام/88028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول