اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش شیوع کرونا در سمنان/ بنیادهای توسعه‌ای در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنند

استاندار سمنان با بیان اینکه روند شیوع کروناویروس در این استان در روزهای گذشته تا حدودی افزایش یافت، گفت: بنیادهای توسعه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنند.

افزایش شیوع کرونا در سمنان/ بنیادهای توسعه‌ای در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: بنیادهای توسعه‌ای ظرفیت خوبی برای گره‌گشایی از مشکلات زیرساختی و عمرانی در استان دارند و با رایزنی‌های انجام شده این بنیادها، طرح‌های خوبی را برای گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی در نقاط محروم استان آغاز کرده‌اند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در اجرای طرح‌های هشت‌گانه توسعه‌ای و اولویت‌دار استان در سال‌های گذشته خوب عمل کردند که این رویه مثبت در سال جاری با تمام توان ادامه یابد.

استاندار سمنان با بیان اینکه بنیادهای توسعه‌ای برای رفع مشکلات زیرساختی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم استان سرمایه‌گذاری کنند، گفت: با پیگیری‌های مسؤولان مرتبط در کمترین زمان ممکن در ارتباط با تفاهم‌نامه‌هایی که با بنیادهای توسعه‌ای انعقاد شد، جلسات پیگیری و مستمر برای تکمیل طرح‌ها برگزار شود.

آشناگر اضافه کرد: شرایط مالی دولت در سال جاری محدود بوده و بسیاری از منابع درآمدی مانند فروش نفت، دریافت مالیات و صادرات غیرنفتی با مشکلاتی مواجه شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با در نظر گرفتن این مشکلات اقتصادی، از گشاده‌دستی در هزینه‌های جاری به‌طور جدی پرهیز کنند.

استاندار سمنان بیان کرد: سهم بازارهای سرمایه در رونق اقتصادی و ورود به بخش تولید به نسبت بانک‌های عامل ۱۰ در ۹۰ درصد است که بر اساس چشم‌انداز دولت، سهام بازار سرمایه باید به ۵۰ درصد در این بخش افزایش یابد.

آشناگر عنوان کرد: ۶۵ درصد جمعیت استان سمنان کارگری است و باید به این نکته توجه داشت که پویایی استان به پویایی صنعت بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: روند شیوع کروناویروس در استان سمنان در روزهای گذشته مقداری افزایش یافته است و بر اساس آمار روز گذشته وضع شهرستان گرمسار ازنظر شیوع این ویروس، نارنجی، مهدی‌شهر، قرمز، شاهرود، میامی، سرخه و آرادان، سفید و سمنان و دامغان زرد است.

استاندار سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای جذب اعتبارهای ملی با هدف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و زیرساختی در سال جاری تلاش مستمری داشته باشند.

آشناگر افزود: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نسبت به جذب اعتبارهای ملی به‌طور مستمر با وزارتخانه مربوطه چانه‌زنی داشته باشند و برای جذب اعتبار و جلوگیری از خروج اعتبارهای ملی از استان سمنان تلاش کنند.

گردش روزانه فعالیت اقتصادی مردم سمنان ۱۴۰ میلیارد ریال است

وی خاطرنشان کرد: گردش روزانه فعالیت اقتصادی مردم استان سمنان در بازار سرمایه ۱۴۰ میلیارد ریال است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال بود.

استاندار سمنان تصریح کرد: افزایش هفت برابری معاملات مردم استان در بازار بورس به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان از ورود نقدینگی به بازار سرمایه با هدف افزایش درآمد خانوارها و کمک به اقتصاد کشور است.

آشناگر اضافه کرد: فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی باید در چارچوب قانون در سال جاری انجام شود و در روز گذشته جلسه خوبی برای معرفی و فروش اموال مازاد تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

وی عنوان کرد: فروش اموال مازاد دولت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و باید در بستر قانون این اموال مازاد تعیین تکلیف شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی استان سمنان در ارتباط با انجام این برنامه قانونی نظارت داشته باشند و با مدیران دستگاه‌های اجرایی که اموال مازاد دستگاه مربوطه خود را اعلام نکنند، برخورد خواهد شد.

آشناگر ادامه داد: هماهنگی ارکان حکومتی در بخش قضایی، نظارتی، اجرایی و قانون‌گذاری برای گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی و برون‌رفت از دغدغه‌های به وجود آمده در استان سمنان مطلوب است.

وی اظهار کرد: شیوع کروناویروس سبب بروز مشکلات اقتصادی قابل‌توجه در کشور شده است که باید با تلاش مستمر برای عبور از این بحران تلاش کرد.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان سه دستور کار با عناوین نقش شرکت و نهادهای توسعه در افزایش رونق و آبادانی استان سمنان با محوریت هشت اولویت مهم اقتصادی، تصویب مصوبه بند الف ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه در ارتباط با اسناد توسعه‌ای روستاها و نحوه اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول