اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

پوشش‌های بیمه ای جدید در تولید و تجارت تعریف شود

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ریسک های متناسب با تولید و تجارت باید شناسایی شده و پوشش های جدید بیمه ای در این صنعت تعریف شود.

پوشش‌های بیمه ای جدید در تولید و تجارت تعریف شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، سعید زرندی در جلسه ای که با حضور مدیران ارشد بیمه مرکزی و شرکت های بیمه برگزار شد، افزود: از ظرفیت صنعت بیمه باید در راستای رفع مشکلات قانونی و کاهش ریسک های حوزه صنعت، معدن و تجارت بهره برد.

وی گفت: چگونگی استفاده از بیمه برای ضمانت و ریسک در حمایت از تولید داخلی از موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تاکید کرد: تدوین برنامه مدون توسط صنعت بیمه برای پوشش ریسک ها با تاکید بر طراحی ابزارها و قراردادهای جدید به ویژه به دلیل نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید ضروری است و وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی هرگونه همکاری را در این خصوص دارد.

زرندی گفت: طبق برنامه ششم، استفاده از منابع صنعت بیمه باید در راستای تامین مالی پایدار در اقتصاد ملی انجام شود و ما هم درخواست داریم این موضوع مهم مورد توجه قرار گیرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده از ابزارهای جدید تامین مالی برای تولید است و به دنبال استفاده از همه ظرفیتهای اقتصادی همچون ، بورس ، بیمه و... هستیم.

زرندی گفت: صنعت بیمه در دنیا نهادی با نقدینگی فراوان است و شرکت های بیمه جزء اصلی ترین تامین کنندگان مالی پروژه های بزرگ و بلندمدت اقتصادی محسوب می شوند، اما در ایران تنها به بیمه تجاری محدود شده است.

وی افزود: نقش صنعت بیمه در نظام تامین مالی در اقتصاد بسیار مهم است و باید تلاش کنیم بخشی از سرمایه های موجود در این بخش را به طرف تولید سوق دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول