اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

انتظار رفع مشکلات اقتصادی مردم از تعامل با غرب بیهوده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متاسفانه هنوز هم در داخل کشور کسانی هستند که فکر می‌کنند باب گفتگو با آمریکا باز است. اینکه مسئولی بگوید اگر آمریکا تحریم‌ها را بازگرداند آماده مذاکره مجدد با ایالات متحده هستیم عدم درک واقعیت‌های سیاسی است.

انتظار رفع مشکلات اقتصادی مردم  از تعامل با غرب  بیهوده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ابوالفضل عمویی در جریان گزارش وزیر امور خارجه به نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 15 تیر 99) گفت: سیاست خارجی هر کشوری در مسیر پیگیری اهدافش تا حدود زیادی تابعی از شرایط بین‌المللی و داخلی کشورش است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز به نظر می‌رسد با تشدید اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ما به یک توازن بخشی جدید در اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیاز داریم و نمی‌توانیم با ادامه روند سابق انتظار کسب منافع ملی را داشته باشیم.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا و بدعهدی‌اش در خروج از برجام و همچنین ناکامی و بدقولی کشورهای اروپایی در اجرای تعهدات‌شان در قبال ایران برای همگان روشن شده است که انتظار رفع مشکلات اقتصادی مردم ما و رفع تحریم‌ها از طریق تعامل با غرب انتظار بیهوده‌ای است.

عمویی خاطرنشان کرد: بدتر آنکه اروپایی‌ها هر بار با صبر و نرمش ما مواجه می‌شوند زیاده‌خواه‌تر شده و افزون طلبی می‌کنند. بانی شدن قطعنامه شورای حکام نمونه آخر این افزون طلبی‌هاست. در مقابل هر گاه اقتدار و ایستادگی ملت ما را دیدند وادار به عقب نشینی شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جناب آقای ظریف آمریکا در سال‌های اخیر در مسیر دشمنی با ملت ما بی‌محابا حرکت کرده و نه فقط از تعهداتش در برجام خارج شده که به گفته خودشان سنگین‌ترین نظام تحریمی ممکن راعلیه یک کشور در مورد ملت ما به عنوان یک حرکت تروریستی اقتصادی رقم زده‌اند و فراتر از آن با دستور دولت ترامپ به ترور سردار رشید حاج قاسم سلیمانی کسی که به روایت دانشگاه آمریکایی مریلند محبوب‌ترین شخصیت ایرانی بوده دست زده و از خطوط قرمز ملت ایران عبور کردند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه هنوز هم هستند کسانی که در داخل فکر می‌کنند باب گفتگو با آمریکا باز است. اینکه مسئولی بگوید اگر آمریکا تحریم‌ها را بازگرداند آماده مذاکره مجدد با ایالات متحده هستیم عدم درک واقعیت‌های سیاسی است. گویی در فرودگاه بغداد اتفاقی نیفتاده، گویی آن تشییع جنازه میلیونی را به فراموشی سپردند.

عمویی خاطرنشان کرد: انتظار ما از وزارت امور خارجه این است که موضوع ترور حاج قاسم را به عنوان یک واقعیت تعیین کننده در تعیین سیاست‌ها در نظر بگیرد. آقای ظریف انتظار داریم حضرت عالی همانطور که نقض تعهدات آمریکا واروپا را محور تلاش‌های خود قرار می‌دهید پیگیر راهبرد اخراج آمریکا از منطقه به عنوان پاسخی به شهادت حاج قاسم هم در گفت‌وگوهای دیپلماتیک خود باشید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:تصویر دستان خون آلود حاج قاسم تصویری نیست که به این زودی‌ها از اذهان ما پاک شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول