اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

لزوم بازخوانی واقعه غدیر برای کودکان و نوجوانان

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نیازمند برنامه‌ریزی ویژه در حوزه کودک و نوجوان هستیم گفت: ستاد غدیر با همکاری مرکز تربیت کودک و نوجوان و استفاده از روحانیونی که توانایی کار با کودکان را دارا هستند، می‌تواند داستان غدیر را به نحوی جذاب بازخوانی کند.

لزوم بازخوانی واقعه غدیر برای کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در ستاد غدیر استان همدان، ضمن اینکه ولایت را یکی از نعمت‌هایی عنوان کرد که در مورد آن از انسان سوال می‌شود اظهار کرد: ولایت اهل بیت(ع)، نعمت عظمای الهی است که همه در مقابل آن مسئول هستیم و در روز قیامت مورد سوال قرار خواهیم گرفت که برای آن چه کرده‌ایم؟

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین عید مسلمانان عید غدیر است افزود:  امروز دشمن به معنای واقعی کلمه به مبانی شیعه هجوم آورده است و برخی نیروهای داخلی، وهابیت، استکبار جهانی و صهیونیسم علیه آن در حال فعالیت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه حق همیشه دشمن داشته و دارد اضافه کرد: برای هیچ کس در طول تاریخ بشریت به اندازه امام علی(ع) برای مخفی شدن نامش توسط دشمنان تلاش نشده است، اما با وجود تمام اقدامات دشمن، نام علی بن ابی طالب در جهان پراکنده شده است.

وی با بیان اینکه عید غدیر امسال درگیر کرونا هستیم بیان کرد: پیش‌فرض عید امسال این است که تجمعی نخواهیم داشت بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید با وضعیت فعلی همخوانی داشته باشد.

شعبانی استفاده از ظرفیت فضای مجازی را ضروری خواند و گفت: به دلیل تعطیلی‌هایی که در این ایام رخ داده است، با خلاهای معنوی در جامعه روبرو شده‌ایم، که باید در راستای رفع آن قدم جدی برداریم.

وی خواستار همکاری ستاد غدیر و ستاد مردمی با یکدیگر شد و گفت: آنچه مهم است خدمت به امیرالمومنین(ع) است که برای موفقیت در این راه نیاز به وحدت داریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه نیازمند برنامه‌ریزی ویژه در حوزه کودک و نوجوان هستیم بیان کرد: ستاد غدیر با همکاری مرکز تربیت کودک و نوجوان و استفاده از روحانیونی که توانایی کار با کودکان را دارا هستند، می‌تواند داستان غدیر را به نحوی جذاب بازخوانی کند.

وی با استقبال از طرح نامگذاری فرزندان تازه متولد شده در ایام غدیر، مطرح کرد: می‌توان از طریق ستاد غدیر به هر خانواده‌ای که نام فرزند خود را علی قرار دهد، هدیه‌ای اهدا کرد.

شعبانی با بیان اینکه در اجرای اقدامات فرهنگی باید بر مناطق کم برخوردار متمرکز شویم، گفت: اطعام روزه‌داران در روز غدیر، فرهنگ حسنه‌ای است که می‌توان چندین هزار غذا را در حاشیه شهر توزیع کنیم.

انتهای پیام/ 3140/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول