اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آغاز سنجش نوآموزان با رعایت مسائل بهداشتی در ۱۶ پایگاه خراسان‌جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از آغاز طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در ۱۶ پایگاه سنجش استان خبر داد و گفت: امسال به‌دلیل شرایط کرونا طرح سنجش کودکان از امروز ۱۴ تیرماه تا پایان شهریورماه انجام خواهد شد.

آغاز سنجش نوآموزان با رعایت مسائل بهداشتی در ۱۶  پایگاه خراسان‌جنوبی

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی واقعی صبح امروز در آیین افتتاح طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در مدرسه استثنایی پویای بیرجند، اظهار داشت: بیش از  ۱۲ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان توسط ۱۲۰ نفر از فرهنگیان استان در پایگاه‌ها سنجش می‌شوند.

وی از آغاز طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در ۱۶ پایگاه سنجش استان خبر داد و بیان داشت: ارزیابی جسمانی از جمله بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان و ارزیابی آمادگی تحصیلی و هوش از بخش‌های طرح سنجش نوآموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از خدمات‌دهی دو پایگاه سنجش در نوبت عصر به‌دلیل شیوع کرونا خبر داد و مطرح کرد: امسال به‌دلیل شرایط کرونا طرح سنجش کودکان از امروز ۱۴ تیرماه تا پایان شهریور برای نوآموزان بدو ورود به دبستان استان انجام خواهد شد.

واقعی اضافه کرد: در نظر گرفتن اتاق انتظار، کاهش تعداد نوبت دهی از ۴۰ نفر به ۲۰ نفر در روز، الزام حضور فقط یکی از والدین و همراه داشتن ماسک و دستکش از جمله تدابیری در نظر گرفته شده در این شرایط است.

وی اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال را از جمله مدارک لازم برای انجام سنجش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی هزینه طرح سنجش سلامت نوآموزان را برای هر نفر ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: برای پنج درصد دانش‌آموزان از جمله مناطق عشایری و اقشار محروم، این هزینه به‌صورت رایگان و یا نیمه بهاء محاسبه می‌شود.

واقعی ساعت کار پایگاه‌های این طرح را صبح‌ها ۸ تا ۱۳ و دو پایگاه عصر ۱۴ تا ۱۹ اعلام کرد و گفت: هر پایگاه با توجه به جمعیت نوآموز، نیازمند حداقل یک نیروی خدماتی آموزش‌دیده به‌منظور نظافت و ضدعفونی، دفع بهداشتی زباله، نظارت بر وجود صابون مایع و سایر نکات بهداشتی است.

 انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول