اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«جهش تولید» در بخش صنعت| از بازگشت ۲۵ واحد تولیدی به چرخه تولید تا راه‌اندازی فاز اول فولاد قاین

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶۰ واحد صنعتی استان با مشکلات تحریم و کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: امسال ۲۵ واحد صنعتی استان با اجرای طرح راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد به چرخه تولید باز می‌گردند.

«جهش تولید» در بخش صنعت| از بازگشت ۲۵ واحد تولیدی به چرخه تولید تا راه‌اندازی فاز اول فولاد قاین

داوود شهرکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند از وجود ۶۵۰ معدن دارای پروانه و ۵۶۰ واحد صنعتی در استان خبر داد و اظهار داشت: این واحدهای صنعتی و معدنی زمینه اشتغال حدود ۲۲ هزار نفر را مهیا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶۰ واحد صنعتی در خراسان‌جنوبی با مشکلات تحریم و کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بیان داشت: بخشی از این واحدها با ظرفیت کم فعال هستند و بخش دیگری از این واحدها تعطیل شده‌اند.

برخی واحدهای صنعتی به مرور زمان با توجه به برخی مشکلات از قبیل نقدینگی، از دست دادن مشتریان، فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات و مشکلات مالیاتی از چرخه تولید خارج می‌شوند

 

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی اضافه کرد: برخی واحدهای صنعتی به مرور زمان با توجه به برخی مشکلات از قبیل نقدینگی، از دست دادن مشتریان، فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات و مشکلات مالیاتی از چرخه تولید خارج و غیرفعال می‌شوند.

شهرکی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیرجند فعال است، گفت: بررسی موانع، مشکلات و عارضه‌یابی واحدهای غیرفعال شهرک‌های صنعتی استان در دستور کار قرار دارد تا با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مجدد به چرخه فعالیت بازگردند.

وی راه‌اندازی مجدد واحدهای غیرفعال را از برنامه‌های این سازمان در سال جاری عنوان کرد و افزود: در سه ماهه نخست امسال ۱۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش صنعت و معدن خراسان‌جنوبی سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از این میزان، ۱۲ میلیارد تومان در بخش صنعت استان هزینه شده است، مطرح کرد: با هزینه‌کرد این اعتبار هشت واحد صنعتی در استان به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کرد.

شهرکی بر اهمیت رصد واحدهای تولیدی و وضعیت آن‌ها با توجه به شعار سال تأکید کرد و گفت: برای بازگرداندن واحدهای بزرگ راکد به چرخه تولید، برنامه‌ریزی مطلوبی برای سال جاری صورت گرفته است.

طرح‌های بزرگی با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی دولت و بخش خصوصی در استان به بهره‌برداری می‌رسند که زمینه اشتغال دو هزار نفر را فراهم می‌کنند

 

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۵ واحد صنعتی استان با اجرای طرح راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد به چرخه تولید باز می‌گردند، اضافه کرد: علاوه بر این مهم، طرح‌های بزرگی با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی دولت و بخش خصوصی در استان به بهره‌برداری می‌رسند که زمینه اشتغال دو هزار نفر را فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی مرحله نخست مجتمع فولاد قاینات طی امسال خبر داد و گفت: با راه‌اندازی واحد اسفنجی این مجتمع ظرفیت تولید فولاد در کشور افزایش می‌یابد و در مرحله اول ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول