اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مبارزه با فساد باید از خانه ملت شروع شود/ هجمه‌ها مانع از اقدامات قوه قضاییه نمی‌شود

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با فساد ابتدا باید از خانه ملت شروع شود.

مبارزه با فساد باید از خانه ملت شروع شود/ هجمه‌ها مانع از اقدامات قوه قضاییه نمی‌شود

سلمان اسحاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره اینکه مبارزه با فساد باید از خانه ملت شروع شود، اظهار داشت: چرا تعداد کثیری از نمایندگان دوره دهم باید رد صلاحیت شوند؟ اگر بحث شفافیت است باید دانست که فساد باعث رد صلاحیت شده یا موارد دیگری در این زمینه مطرح است.

اگر نماینده‌ای به خاطر ابعاد فساد رد صلاحیت شده باید در دستگاه قضایی بررسی شود

 

وی افزود: اگر قرار بر انجام شدن فساد بوده باید مراجع قضایی ورود کنند و مبارزه با فساد از مجلس شروع شود و اگر نماینده‌ای به خاطر ابعاد فساد رد صلاحیت شده باید در دستگاه قضایی بررسی شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در خانه ملت با بیان اینکه اگر مردم فساد را از نمایندگان خود ببینند به ایمان و اعتقادشان به کشور و انقلاب خدشه وارد می‌شود، افزود: مردم ما هیچگاه از مبانی و اصول انقلاب خود دست نخواهند کشید، اما نباید گذاشت تا به باور مردم ضربه زده شود چراکه ترمیم آن در صورت آسیب نیاز به سعی بسیاری دارد.

گاهی با عنوان شدن موضوع فساد تنها مبحث فساد اخلاقی و اقتصادی به ذهن می‌آید در حالی که فساد تنها در بحث اقتصاد نیست

 

اسحاقی با اشاره به اینکه اراده مجلس برای ورود به بحث مبارزه با فساد باید از بعد نظارتی مجلس شروع شود، بیان داشت: گاهی با عنوان شدن موضوع فساد تنها مبحث فساد اخلاقی و اقتصادی به ذهن می‌آید در حالی که فساد تنها در بحث اقتصاد نیست.

وی بیان داشت: مجلس اگر بعد نظارتی را قوی کند باید وارد فساد اداری نیز شود و همچنین باید دانست یک‌سری از مقررات، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و مصوبات باعث می‌شود تا فساد در جامعه ایجاد و یا قانون دور زده شود.

از مأموریت‌های مجلس علاوه بر مبارزه با فساد در ابعاد اقتصادی مقابله با فساد در سیستم اداری است

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مأموریت‌های مجلس علاوه بر مبارزه با فساد در ابعاد اقتصادی مقابله با فساد در سیستم اداری است و ببینیم چه اتفاقی در سیستم اداری باعث به وجود آمدن فساد اقتصادی می‌شود.

اسحاقی با بیان اینکه اگر سازمان بازرسی کل کشور قوی و بااراده عمل کند می‌توانیم در بعد فساد موارد پیشگیرانه را انجام دهیم، گفت: بخش نظارتی مجلس از قوی‌ترین بخش‌های نظارتی در کشور است و با نظارت بر اجرای قوانین می‌توانیم پیشگیری و جلوگیری از ایجاد فساد داشته باشیم.

وی با اشاره موفقیت آیت‌الله رییسی در مقابله با فساد، گفت: ایشان را نماینده رهبری در مبارزه با فساد می‌دانم که همچون ایشان در این راه، هجمه‌ها مانع از اقداماتشان نمی‌شود‌.

انتهای پیام/3403/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول