اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

آمریکا با حمله به هواپیمای ایران پوچ بودن ادعاهایش را ثابت کرد

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: آمریکایی‌ها با حمله به هواپیمای مسافربری ایران، پوچ بودن ادعای‌شان درباره دفاع از حقوق بشر را اثبات کردند.

آمریکا با حمله به هواپیمای ایران پوچ بودن ادعاهایش را ثابت کرد

میلاد عبدی دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: دوازدهم تیرماه سال ۱۳۶۷ ، ناوگان آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس، پوچ و الکی بودن ادعای خودشان را مبنی بر مدافع حقوق بشر بودن را اثبات کردند. 

وی افزود: حقوق بشر از ابتدایی‌ترین  حقوقی است که هر بنی بشری به خاطر انسان بودن فارغ از هر رنگ و نژاد و زبان و... به طور فطری از آن برخوردار است. آمریکا با خوانش و تفسیر به رای خود از حقوق بشر، این حقوق ذاتی انسان‌ها را دستمایه اقدامات امپریالیستی و استعماری خود در جهان قرار داده تا به امیال غیرقانونی خود برسد. به عبارتی حقوق بشر در رهیافت آمریکایی ابزاری برای مداخلات غیرقانونی در کشورهای مستقل است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: آمریکایی‌ها با ایجاد گروهک‌های تروریستی و ایجاد توحش در منطقه خاورمیانه، جان میلیون ها انسان را به مخاطره می‌اندازد و به کام مرگ می فرستد. مشخص نیست تعریف سردمداران آمریکایی از مفهوم بشر و انسان چیست.

عبدی افزود: آیا افرادی که در یمن به علت بمباران و قحطی به شکل فجیعی کشته می شوند، انسان نیستند؟ جنگی که در طول این چند سال عربستان ملعون سعودی با تسلیحات آمریکایی علیه یمن به راه انداخته، جان هزاران هزار انسان بی گناه را با خطر مواجه ساخته است یا جنایاتی که رژیم کودک کش و جانی صهیونیسم در سرزمین های اشغالی مرتکب می شود و خون انسان‌های مظلوم فلسطینی را می‌ریزد.

 دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: سوال اصلی این است که چرا صدای آمریکا که خود را به عنوان مدافع حقوق بشر می‌خواند، در این قضایا و امثالهم در نمی آید و اقدامی نمی‌کند؟  

وی گفت: جوابش پر واضح است، آنجایی که پای منافع آمریکا و همدستان آمریکا درمیان باشد، حقوق بشر صرفا واژه‌ای روی کاغذ و لسان است. درآمد و منافعی که آمریکا از فروش تسلیحات به عربستان و دیگر کشورهای مرتجع و متحجر خاورمیانه دارد نسبت به هر بحثی حتی حقوق بشر  یقینا ارجحیت خواهد داشت. آمریکا صرفا در فکر منافع خود است که با نگاه ماکیاولی اعمال خود را لاپوشانی می‌کند.

عبدی ادامه داد: طرف دیگر ماجرا این است که در خود کشور آمریکا شاهد اقدامات ضد حقوق بشری و نژاد پرستانه هستیم. سیاستمداران آمریکایی حتی در داخل کشور خودشان هم تکلیفشان با خودشان مشخص نیست. 

وی ادامه داد:‌ قتل جرج فلوید سیاه پوست آمریکایی توسط افسر سفید پوست پلیس آمریکا، اوج بی پایه بودن ادعاهای آمریکا در خصوص حقوق بشر است. آیا جرج فلوید انسان نبود؟! 

این فعال دانشجویی گفت: قتل جرج فلوید، خشم و انزجار مردم خود آمریکا را در ایالت‌های مختلف برانگیخت که نکته قابل تامل در اعتراضات اخیر مردم آمریکا این است که دیگر جمعیت محدودی علیه سیاست‌های نژاد پرستانه و ضد حقوق بشری حکام خود اعتراض نمی کنند بلکه قاطبه و اکثریت مردم با هر رنگ و نژادی حضور گسترده دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول