اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کالاهای بدون برچسب اصالت قطعا قاچاق هستند

جانشین معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: اگر کالای وارداتی در بازار و فروشگاه ها برچسب اصالت نداشته باشد، قطعا قاچاق است.

کالاهای بدون برچسب اصالت قطعا قاچاق هستند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ابوالفضل نجاریان، جانشین معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با رادیو تهران برنامه تهران کلینیک با اشاره به چگونگی تشخیص اصالت محصولات غذایی و آرایشی و بهداشتی گفت: با توجه به این که در آستانه فرارسیدن 12 تیرماه روز مبارزه با قاچاق ارز و کالا هستیم، به همین مناسبت باید خاطر نشان کرد اگر کالای وارداتی در بازار و فروشگاه ها برچسب اصالت کالا نداشته باشد، قطعا قاچاق است.

وی گفت: در صورتی که اگر برچسب داشته باشد باز صرفا به دلیل دارا بودن برچسب نباید اطمینان حاصل شود و تنها به درج برچسب اکتفا کرد، راهکارهایی وجود دارد که می‌توان مطمئن شد کالا مورد تائید وزارت بهداشت است یا خیر.

وی با توضیح بیشتر درخصوص تشخیص کالاهای با اصالت افزود: اگر کالایی برچسب کالا داشت، چند راهکار جهت تشخصی صحت این برچسب وجود دارد؛ مردم می توانند قسمت تیره برچسب اصالت را خراش دهند و کد 16 رقمی درج شده روی کالا را  به شماره 20008822 ارسال کنند. سامانه بلافاصله جواب متقاضی را می دهد، این تنها شماره‌ای که مردم باید همانند کد ملی حفظ شوند. در ادامه شهروندان باید مشخصات کالا را به صورت کامل با محصول انطباق دهند، اگر اطلاعات مغایرت باشد کالا تقلبی است.

جانشین معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر بررسی شکایات مردمی یادآور شد: مردم می‌توانند جهت اعلام هر گونه شکایاتی به شماره 190 در کل کشور تماس بگیرند. علاوه بر این در استان تهران شماره رسیدگی به شکایات شماره 66469727 اعلام شده است و ما آماده پاسخگویی خواهیم بود. برنامه نرم افزار اصالت کالا طراحی شده است که خریداران می توانند از این طریق از اصالت کالا مطمئن شوند.  

وی در پایان افزود: با توجه به حمایت از تولید داخل و تبیین شعار سال جهش تولید برخورد جدی با قاچاق کالا می شود و با تمام محصولات بازار داخل حمایت می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول