اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش پکن به کشورهای غربی: مسئله هنگ کنگ به شما ربطی ندارد

رئیس امور هنگ کنگ و ماکائو در چین در انتقادی شدید‌الحن از مداخله کشورهای غربی در پی تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ تأکید کرد که مسئله هنگ کنگ به کشورهای خارجی ربطی ندارد.

واکنش پکن به کشورهای غربی: مسئله هنگ کنگ به شما ربطی ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژانگ شیائومینگ» رئیس امور «هنگ کنگ» و «ماکائو» در چین امروز (چهارشنبه) در واکنش به اقدامات کشورهای غربی از جمله اتحادیه اروپا در آماده‌سازی پاسخی هماهنگ به پکن در پی تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ تأکید کرد که مسئله هنگ کنگ به منتقدان خارجی ربطی ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، ژانگ شیائومینگ در این خصوص تصریح کرد: «این مسئله (هنگ کنگ و قانون امنیت ملی هنگ کنگ) چه ارتباطی به شما دارد؟ به شما هیچ ربطی ندارد».

وی ادامه داد: «اگر خواسته ما یک کشور، یک سیستم است، خواسته کاملاً ساده‌ای است. ما کاملاً قادریم قوانین جزا، رویه‌ کیفری و قانون امنیت ملی و سایر قوانین ملی را به هنگ کنگ اعمال کنیم. به چه دلیل ما باید برای تدوین یک قانون امنیت ملی برای هنگ کنگ تا این اندازه تلاش کنیم؟ »

این دیپلمات چینی تصریح کرد که قانون امنیت ملی هنگ کنگ تنها برای هدف قرار دادن «گروهی از مجرمان و نه کل گروه مخالفان است».

وی توضیح داد: «هدف از تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ، قطعاً هدف قرار دادن گروه مخالفان و طرفداران دموکراسی بعنوان دشمن نیست بلکه سیاست یک کشور، دو نظام نشانگر «تحمل سیاسی» دولت است».

دولت چین می‌گوید هدف این قانون، مقابله با براندازی، تروریسم و مقابله با مداخلات خارجی در امور هنگ‌کنگ است. دولت هنگ‌کنگ نیز اعلام کرده هر تحریمی یک شمشیر دو لبه است که نه تنها به منافع هنگ‌کنگ بلکه به اقتصاد آمریکا نیز ضربه بزرگی وارد خواهد کرد. 

اظهارات این دیپلمات چینی یک روز بعد از تصویب لایحه امنیت ملی هنگ کنگ در کمیته دائمی مجمع ملی خلق چین و امضای آن توسط «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری این کشور مطرح شد.

ژانگ همچنین از اقدامات مداخله‌جویان کشورهای غربی که به دنبال تنبیه چین به دلیل تصویب این قانون هستند، گفت: «در مورد...برخی کشورهایی که هم‌اکنون می‌گویند تحریم‌های شدیدی بر برخی مقام‌های چینی تحمیل خواهند کرد، فکر می‌کنم که منطق راهزنان را در پیش گرفته‌اند».

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند. این در حالی است که سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های آمریکا و اروپا بوده و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند اما آمریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول