به گزارش خبرنگار اقتصاد بینالملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، از چند روز پیش کمپینی به راه افتاده که در قالب آن از شرکتهای بزرگ آمریکایی و اروپایی خواسته شده است تا به دلیل وجود محتواهای نژاد پرستانه، خشونتگرا وتبعیض آمیز در فیسبوک تبلیغات در این شبکه اجتماعی را متوقف کنند.
تاکنون صدها شرکت به این کمپین پیوسته وحتی پپسی هم در این کمپین تبلیغات در فیس بوک را تحریم کردهاند.
امروز هم شرکت تولید لوازم ورزشی پومای آلمان هم از برنامه خود برای متوقف کردن تبلیغ محصولات خود در فیس بوک و اینستاگرام خبر داد.
این شرکت گفته است تبلیغات خود را در ماه جولای در این دو شبکه اجتماعی متوقف کرده تا مقامات فیس بوک را بر آن دارد که محتواهای نامناسب و نژاد پرستانه خود در فیس بوک را حذف کنند.
مقامات کمپین تحریم فیس بوک بر این باورند که این شرکت به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان در زمینه متوقف کردن انتشار محتواهای نژاد پرستانه، خشونتگرایانه و تبعیض آمیز به اندازه کافی تلاش نکرده است.
*شرکتهای آمریکایی هم تبلیغات در فیس بوک را تحریم کردند
رویترز هم نوشت شرکت خودروسازی فورد آمریکا اعلام کرده که این شرکت برای ماه جولای تبلیغات در بستر فیس بوک را تحریم میکند.
به گزارش اسپوتنیک شرکت مایکروسافت آمریکا هم تبلیغات در بستر فیس بوک و اینستاگرام را به حالت تعلیق درآورده است.
این دو شرکت دلیل توقف تبلیغ در بستر فیس بوک و اینستاگرام را عدم حذف محتواهای خشونتگرایانه، نژادپرستانه و تبعیض آمیز توسط شرکت گوگل در فضای مجازی عنوان کردهاند.
این شرکت در ماه می هم به خاطر وجود محتواهای نامناسب تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام را متوقف کرده بود.
شرکتها در تلاش هستند تا با محروم کردن فیس بوک از درآمد خود از محل تبلیغات برای شرکتها این شبکه اجتماعی را مجبور کنند تا اقدامات بیشتری را برای کنترل محتواهای موجود در آن اتخاذ کند.
تاکنون صدها شرکت به کمپین تحریم فیس بوک پیوستهاند.
انتهای پیام/