اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تشکل‌های دینی در میدان مقابله با کرونا/ از کمک ۱۰۰ میلیاردی تا بخشش ۱۶۳ میلیونی اجاره‌بها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تشکل‌های دینی و هیأت‌های مذهبی از ابتدای شیوع بیماری منحوس کرونا با عزمی جزم برای پیشگیری از این ویروس وارد میدان شدند.

تشکل‌های دینی در میدان مقابله با کرونا/ از کمک ۱۰۰ میلیاردی تا بخشش ۱۶۳ میلیونی اجاره‌بها

حجت‌الاسلام احمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: تشکل‌های دینی و هیأت‌های مذهبی از زمان شیوع بیماری کرونا وارد میدان شدند و کمک‌های آن‌ها در قالب‌های مختلف تاکنون ادامه داشته است.

وی با اشاره به وجود یک هزار و ۳۷۰ هیئت مذهبی در استان، بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۲۳ تشکل دینی در قالب گروه‌های جهادی در راستای ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معشتی به‌طور مستقیم فعالیت داشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: طی چند ماه اخیر و به‌واسطه شیوع بیماری کرونا، مردم جامعه به‌ویژه نیازمندان با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه شده‌اند و اگر از آن‌ها دستگیری نشود آثار و تبعات بسیاری به‌دنبال خواهد داشت.

رضایی با بیان اینکه مبلغان دینی و فعالان مذهبی از ابتدای شیوع بیماری منحوس کرونا با عزمی جزم برای پیشگیری از این ویروس وارد میدان شدند، مطرح کرد: در این راستا پویش «به توان ما» یکی از اقدامات شایسته‌ای بود که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شد تا مردم و هیئات مذهبی بتوانند کمک‌های خود را به دست نیازمندان آبرومند برسانند.

وی با اعلام اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون از سوی تشکل‌های دینی و هیأت‌های مذهبی استان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا کمک شد، بیان داشت: این کمک‌ها با همکاری تشکل‌های مردمی و بسیج صرف تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از تهیه و توزیع ۲۹ هزار و ۶۳۹ سبد غذایی به ارزش ۸۸ میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریال توسط تشکل‌های دینی خبر داد و گفت: جمع‌آوری کمک‌ها نه‌تنها در مرکز استان بلکه در تمام شهرستان‌ها توسط هیأت‌های مذهبی و مردم ادامه دارد.

رضایی از بخشش یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال اجاره بها به مستأجرین تشکل‌های دینی خبر داد و مطرح کرد: همچنین بیش از ۵۹ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم به ارزش پنج میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شده است.

وی تولید روزانه یک هزار عدد ماسک در منزل، تولید یک هزار جفت دستکش و تهیه مواد ضدعفونی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط تشکل‌های دینی و هیأت‌های مذهبی استان ذکر و عنوان کرد: تاکنون پنج تشکل دینی به کارگاه تبدیل شده و در این کارگاه‌ها روزانه بیش از چهار هزار ماسک تولید می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تشکل‌های دینی و هیأت‌های مذهبی را بازوان خوبی برای بحران‌های ایجاد شده دانست و خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی استان در امر مبارزه با کرونا، حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا و بخشش اجاره بهای مستأجرین در دوران شیوع بیماری کرونا پیشتاز بوده‌اند.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول