اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از 10 نیاز فناورانه صنعت نفت را پاسخ می‌دهند

شرکت‌های دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پاسخ به نیازهای فناورانه مراکز بزرگ صنعتی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مانند پالایشگاه‌ها و تاسیسات انتقال گاز وارد عمل می‌شوند.

شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از 10 نیاز فناورانه صنعت نفت را پاسخ می‌دهند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فهرستی از نیازمندی‌های فناورانه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را ارائه کرده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با مشاهده این نیازمندی‌ها، بر اساس، توانایی‌های فنی خود برای آنها پاسخ‌های فناورانه ارائه کنند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  نیز از بومی‌سازی محصولات و خدمات فنی و مهندسی در این حوزه حمایت می‌کند.

بومی‌سازی دستگاه‌های سنجش گاز موجود با استفاده از فناوری‌های نوین، پایش ‌آب‌های زیر زمینی تاسیسات نفتی، تصفیه پساب‌های صنعتی ناشی از آبگیری مخازن نفت‌خام ،دستگاه هوشمند قطع خودکار گاز و بومی‌سازی دوپ حفاری از جمله برخی نیازمندی‌های فناورانه عرضه شده هستند.

همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زمینه طراحی و ساخت ابزار نمونه‌گیری درون‌چاهی،  پایش دیجیتال نشت خطوط لوله نفت و گاز‌، طراحی و ساخت سیستم کنترل اطفاء حریق و نشت گاز، ترانسمیترها، طراحی و ساخت سیستم اندازه‌گیری سطح مایع مخزن نیز، به ارائه خدمات و محصولات بپردازند.

مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیش از ۴۰۰ نیاز فناورانه را در حوزه‌های مختلف ارائه کرده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان برای آنها پاسخ‌های فناورانه بیابند. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مراجعه کنند.

صنعت نفت یکی از اصلی‌ترین صنایع پیشران و محرک در اقتصاد کشور است. صدها واحد صنعتی مانند پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، تاسیسات انتقال و تنظیم فشار و بنادر تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی در کشور فعال هستند. پیش از این، تقریباً تمام تجهیزات، مورد نیاز این واحدهای صنعتی از خارج وارد می‌شد.

اما اکنون با تلاش فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور، بخش قابل توجهی از این وابستگی به خارج از کشور کاهش یافته است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا میزان این وابستگی به کمترین میزان ممکن برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول