اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

صالحی امیری :بودجه ۶۰ میلیاردی فدراسیون ها در سال ۹۹/ فدراسیون جهانی جودو گروگانگیری کرده است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: رفتار فدراسیون جهانی جودو سیاسی و خارج از دایره اخلاقی بود، این فدراسیون به دنبال یک ماموریت سیاسی است.

صالحی امیری :بودجه ۶۰ میلیاردی فدراسیون ها در سال ۹۹/ فدراسیون جهانی جودو گروگانگیری کرده است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی درباره اینکه فکر می کنید المپیک برگزار شود، اظهار داشت: سوم تیرماه نامه ای از کمیته بین المللی المپیک برای ما رسیده مبنی بر اینکه رئیس کمیته المپیک ژاپن تاکید کرده حالت اضطراری از ۵ خرداد در ژاپن لغو شده است.

وی افزود: کمیته المپیک ژاپن اعلام کرده ۱۲رشته فعالیت خود را شروع کرده و مسابقات فوتبال هم از چند روز دیگر آغاز می شود.

* ژاپن از مرحله بحران رد شده

صالحی امیری یادآور شد: ارزیابی همه نهادهای رسمی این است تا زمان المپیک واکسن کشف خواهد شد. نکته دیگر اینکه اگر شرایط دوباره برگردد و وضعیت مثل اسفند شود چه اتفاقی می افتد؟ ما هیچ جوابی نداریم اما اراده ژاپنی ها به برگزاری است. ژاپن رسما اعلام کرده ما از مرحله بحران رد شده ایم. نباید وضعیت ژاپن را با کشور خودمان مقایسه کنیم.

صالحی امیری عنوان کرد: یک احتمال ضعیف هم هست، در صورتی که شرایط در ژاپن به صورت فعلی باشد ممکن است محدودیت هایی برای برگزاری داشته باشند اما اصل رویداد برگزار می شود.

* هدف از ساخت موزه پرکردن شکاف بین ۲ نسل بود

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوال خبرنگاری که در خصوص وضعیت پیشکسوتان و تالار مشاهیر پرسید، خاطرنشان کرد: وقتی اردیبهشت سال گذشته موزه را استارت زدیم فلسفه ای پشت آن بود اینکه نسل گذشته را با نسل جدید پیوند بزنیم. در واقع پر کردن شکاف بین دو نسل بود. یکی از سیاست های ما ساخت موزه بود که پیامی برای نسل امروز دارد تا شکاف فرهنگی را کاهش دهیم. چند فاز برای آن طراحی کردیم؛ با ۲ هزار شی فعالیت موزه را آغاز کردیم. فاز دوم تالار مشاهیر بود که از ۱۹۴۸ تا ۲۰۱۶ چه کسانی روی سکو رفتند.

* موزه ورزش نقطه پایان ندارد

وی افزود: فاز سوم موزه افتخارآفرینان آسیایی و جهانی خواهند بود. روش کار این است یک تندیس و یک ویترین برای قهرمان داشته باشیم. تا پایان فروردین ۱۴۰۰ تندیس تعداد ۵۶ المپین و ۱۲ پارالمپین را خواهیم داشت. در سال ۱۴۰۰ تندیس قهرمانان آسیایی را آغاز خواهیم کرد. موزه نقطه پایان ندارد و پویا خواهد بود.

صالحی امیری در این نشست  یادآور شد: هیات امنای موزه ورزش ترکیبی از مقامات کشوری هستند که می توان به شهردار تهران، وزیر گردشگری، معاون صدا و سیما، معاون وزارت ارشاد و آموزش و پرورش اشاره کرد. شخصیت حقوقی آن ۳ نفر هستند؛ وزیر و روسای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک. دو سوم اعضای هیات امنا حقوقی و حقیقی خارج از دستگاه هستند.
وی درباره بودجه واریزی به فدراسیون ها گفت: ارزیابی در گذشته انجام شده بود. ما سالیانه ۱۰ درصد را افزایش می دهیم که این بودجه پایه بود. بودجه دومی تعریف کردیم که پارسال ۵ میلیارد بود و امسال هم حداقل ۵ میلیارد خواهد بود. 

* بودجه ۶۰ میلیاردی فدراسیون ها در سال ۹۹

صالحی امیری افزود: بودجه فدراسیون ها ۳ دسته است؛ کمک مستقیم برای هزینه جاری به جز فوتبال. این عدد ۳۰ میلیارد است. در سال ۹۹ کمک ۳۰ میلیاردی غیرمستقیم برای اعزام ها، پاداش ها، بلیت، لباس و ... خواهیم داشت. ۵ میلیارد هم بودجه ویژه برای المپیکی هاست. در سال ۹۹ در مجموع ۶۰ میلیارد کمک خواهیم کرد.

* کمک ویژه دولت به کشتی

وی درباره بودجه کشتی گفت: فدراسیون توانسته از محل اسپانسر بخشی از بودجه خود را دریافت کند. سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۲ میلیارد تومان به کشتی کمک کرد. وزارت ورزش ۱۳ تا ۱۵ میلیارد و کمیته ۲.۵ میلیارد کمک کرده است.

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: من به دبیر احترام می گذارم،  بحث بودجه فنی است. پرونده مالی سال گذشته ۳۱ فروردین بسته شد. هر پولی به فدراسیون ها واریز کنیم مربوط به سال جدید است. سازمان برنامه این ۲ میلیارد را از تخصیص اعتبارات ما کم کرده که موافقت کردیم چون کمک به کشتی است. هدف تقویت کشتی برای حضور پرافتخار در سکوهاست.

* رفتار ویزر غیر اخلاقی بود

وی در این نشست در خصوص تعلیق جودو و اینکه اظهارات شما با هدف و برنامه است آیا ممکن است این صحبت ها به ضرر ما شود، تصریح کرد: مناقشه ای بین ما و فدراسیون جهانی شکل کرد. رفتار فدراسیون جودو سیاسی و خارج از دایره اخلاقی بود. این فدراسیون به دنبال یک ماموریت سیاسی است. ما به طور روزانه با فدراسیون های جهانی ارتباط داریم؛ مثلا وقتی ویزا نمی دهند در صحبت های مختلف اعتراضات را مطرح می کنیم. تا امروز سابقه نداشت یک فدراسیون جهانی وارد کار غیر حرفه ای شود، ورزشکار ما را گروگان بگیرد، مربی را اخراج کند و ورزشکار را وادار به تصمیمی بگیرد که راضی نبود. ویزر قبل از انتخابات مکاتبه کرد که نباید تغییرات در فدراسیون انجام شود، بلافاصله بعد از انتخابات نامه تعلیق را بدون هیچ مقدمه ای فرستاد. من جواب دادم این رفتار عجولانه است و باید گفت و گو کنیم.

* فدراسیون جهانی جودو گروگانگیری کرده است

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: آنها حاضر به مذاکره عقلانی نشدند. ما به IOC شکایت کردیم. ۲۳ شهریور به CAS خواهیم رفت. از ایران ۳ نماینده خواهند رفت از آن سو هم ۳ ایرانی هستند. این نشان می دهد ویزر به هر چیزی متوسل شده است. ما پیام هایی داشتیم که ورزشکار علاقمند بود برگردد. رفتار فدراسیون جهانی گروگانگیری است. ویزر هم شهود خود را معرفی کرده است. در صورت رسیدگی عادلانه جودو رفع تعلیق خواهد شد.

* گلایه ۲ ورزشکار از عدم پرداخت پاداش

صالحی امیری درباره اینکه برخی ورزشکاران پاداش خود را نگرفته اند، گفت: ما ۳ مسیر برای کمک داریم؛ اقدامات از سوی فدراسیون هاست. هر ماه ۵ میلیون تومان در مجموع ۶۰ میلیون تومان در ۲ قسط به ورزشکاران پرداخت می شود. کمک دوم پاداش هایی است که این عزیزان در رویدادهای آسیایی و جهانی می گیرند که پاداش پای سکو که ما همه تعهدات را انجام دادیم. پول کمیته بین المللی المپیک هم با نرخ بانک مرکزی به ورزشکاران پرداخت می شود. ۲ گلایه از کیانوش رستمی و فرزانه فصیحی داشتیم که رسیدگی می کنیم. جای نگرانی نیست و این مشکل حل می شود.

* اساسنامه در مسیر رفت و برگشت است

وی درباره مشکلات اساسنامه مشترک فدراسیون های ورزشی و اینکه وزارت به دنبال این است فدراسیون ها را تابع خود کند، خاطرنشان کرد: اساسنامه به شورای نگهبان رفته، ایراداتی به آن گرفته شده است. این اساسنامه در مسیر رفت و برگشت بین شورای نگهبان و دولت است.

* حقوق رسولی قطع نمی شود

صالحی امیری درباره وضعیت حسین رسولی دوومیدانی کار کشورمان، یادآور شد: هر گونه تضعیف او را خلاف دوومیدانی می دانم. هر کسی که به خاطر ازدواج به کشور دیگری رفته نباید تخریب کنیم. او در اردوها و رویدادهای ملی حاضر می شود. باید از او حمایت مالی را داشته باشیم. همه معتقد هستند رسولی در آینده خواهد درخشید. هر گونه اقدام تخریبی را جایز نمی دانیم. حقوق ماهیانه ۵۰۰ دلار را جایز نمی دانیم. او هم اکنون در بلاروس تمرین می کند.

* سرمایه گذاری روی رشته های پرمدال

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: باید از الان روی رشته های پرمدال سرمایه گذاری کنیم. تیراندازی، دوومیدانی، شنا، شمشیربازی و ... پر مدال و پر ماده هستند. بعضی از رشته های ما در المپیک و آسیا نزدیک به ۱۰۰ مدال دارند. لازمه حضور ما در رنک ۳ قدرت آسیایی سرمایه گذاری در این رشته هاست. سجادی به همراه یک تیم روی این موضوع بررسی هایی انجام داده تا در بازیهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ شاهد درخشش این رشته ها باشیم. تا زمانی که روی رشته های پرمدال سرمایه گذاری نکنیم نمی توانیم انتظار حضور در رنک بالای جهانی را داشته باشیم.

* فشنگ های داخل کیفیت ندارد

وی درباره عدم برگزاری اردوهای ملی تیراندازی گفت: این رشته بسیار پرمدال ست و هر چه سرمایه گذاری کنیم نتایج آن را در بازیهای المپیک و آسیایی خواهیم دید. نکته دیگر بحث فشنگ هاست. تولید داخل از نظر قهرمانان کیفیت لازم را ندارد و باید واردات داشته باشیم اما هزینه واردات سنگین است. قرار شد ما از طریق دولت و گمرک بتوانند تجهیزات را راحت تر وارد کنند. در هیات اجرایی تقاضای خدمتی را تصویب کردیم که هزینه سلاح او ۵ هزار دلار بود. باید مسیر را برای واردات فشنگ فراهم کنیم که این نیاز به هماهنگی دولت و نیروهای مسلح دارد تا بتوانیم با حداقل هزینه گمرکی تجهیزات را وارد کنیم. دادگر مدیر خوبی است و این فدراسیون هدف گذاری خود را روی کسب مدال در المپیک گذاشته است.

* همه چیز در کمیته شفاف است

رئیس کمیته درباره عدم پاسخگویی دبیر کل درباره هیات اجرایی گفت: همه چیز در کمیته شفاف است. همه تصمیمات و پرداخت ها شفاف است. امسال قراردادها را هم روی سایت گذاشته ایم. ما در فضای شیشه ای زندگی می کنیم و باید بپذیریم همه چیز در فضای شیشه ای شفاف است.

* تکلیف ۴ کمیسیون مشخص شد

وی درباره وضعیت کمیسیون ورزشکاران و همین طور کمیسیون هایی که دوره ۲ ساله آنها به اتمام رسیده گفت: در جلسه یکشنبه این موضوع در دستور کار قرار گرفت. برای ۴ کمیسیون تصمیم گیری شد. ۱۰ کمیسیون هم فعلا زمان شان نرسیده است. در خصوص کمیسیون ورزشکاران آیین نامه جدید نوشته و تصویب شد. قرار شد طاهریان و سعیدی با همکاری اعضای کمیسیون جلسه انتخاب رئیس را برگزار کنند. طبق اساسنامه اگر اعضا ۳ جلسه نباشند علی البدل جایگزین می شوند.

صالحی امیری درباره کمک IOC و انوک، اظهار داشت: نامه ای آمده که ۱۱ میلیون دلار بین ۲۰۶ کشور تقسیم می شود اما سهم ما هنوز معلوم نشده است.

*پول فصیحی و رستمی را فدراسیون برداشت

صالحی امیری در ادامه درباره کمک به رستمی و فصیحی، گفت: من با فرزانه فصیحی و کیانوش رستمی چند بار صحبت کردم. شخصا پیگیر بودم. پول فرزانه فصیحی و کیانوش رستمی را به حساب فدراسیون هایشان ریختیم ولی آنها برای پرداخت حقوق به خاطر مشکلی که داشتند از آن برداشت کردند. ما با روسای فدراسیون های وزنه برداری و دوومیدانی صحبت کردیم  و قرار شد فعلا علی الحساب پاداش آنها را پرداخت کنیم و بعد با فدراسیون حساب و کتاب می کنیم.

* کتبا تقاضای حضور سعیدی را در پست دبیری داشته ام

وی درباره بخشنامه امور استخدامی و انتخاب دوباره دبیرکل عنوان کرد: کسانی که مدرک تحصیل کارشناسی دارند با ۳۰ و کارشناسی ارشد با ۳۵ سال بدون شرایط سنی بازنشسته شوند. از نظر حقوقی رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس استخدامی رئیس جمهور است و می تواند این ابلاغ را داشته باشد که البته اجرایی است. نکته دیگر نظر من است؛ اینکه وزارت ورزش چه روشی برای مدیریت دارد باید از آنها سوال کنید. در خصوص دبیرکل از عملکرد او بسیار راضی هستم. من کتبا تقاضای حضور او را در این سمت داشته ام.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید فدراسیون ها جه برنامه هایی داشته اند که از نظر محیط زیست تقدیر شده اند، یادآور شد: کمیسیون ها اکثرا فعال هستند و گزارش آنها را دارم. هفته گذشته ۶ فدراسیون برتر در حوزه محیط زیست مورد تقدیر قرار گرفتند. آنها بسیار موفق عمل کرده اند. مثلا حجم سنگین زباله در کف دریا را پاکسازی کرده اند یا در جنگل ها این پاکسازی را داشته اند. نکته مهمتر اینکه کمیسیون ها نقش اتاق فکر را دارند. فعالیت کمیسیون ها دائم انجام می شود.

وی  ادامه داد: اما نظر من این است که  ایرادی به این بخشنامه ها وارد است چراکه استثنا قائل نشده اند. البته شورایی در امور استخدامی وجود دارد که به موارد خاص رسیدگی می کند مثلا اگر فردی نیاز است تا 40 سال سابقه کار در سمت خود باقی بماند و این شورا بررسی و تصمیم گیری می کند. اینکه وزارت ورزش چه روشی برای مدیریت این مسئله دارد را باید از خود وزارت ورزش سوال کنید.  در مورد همکارم باید بگویم از عملکرد سعیدی راضی هستم و او دلسوزانه کارهایش را انجام می دهم و من کتبا تقاضای تداوم حضور او را داشته ام.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول