اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

راه‌اندازی مجدد 2 معدن زغالسنگ به همت جوانان زرندی

رئیس صنعت، معدن و تجارت زرند گفت: دو معدن زغالسنگ داربیدخون و هتکن بعد از پنج سال تعطیلی به همت جوانان زرندی مجددا در حال راه‌اندازی هستند و به زودی به استخراج خواهند رسید.

راه‌اندازی مجدد 2 معدن زغالسنگ به همت جوانان زرندی

باصره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: معادن به عنوان هرم رشد و توسعه هر کشور از اهمیت خاصی برخوردار هستند و همیشه توسعه جوامع صنعتی دنیا از معادن شروع شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند ادامه داد: وجود ۶ معدن سنگ آهن، ۱۲ معدن زغالسنگ در کنار معادن مس، خاک نسوز، سیلیس وسایر مواد معدنی، شن و ماسه وغیره بخش قابل توجهی از تولید و اشتغال شهرستان را در بر گرفته است. در بخش فرآوری مواد معدنی  وجود 5 کارخانه کنسانتره سنگ آهن، کارخانه گندله‌سازی در کنار 3 واحد زغالشویی و ...که در حال فعالیت هستند همه این واحدها در راستای چرخه تولید فولاد در شهرستان زرند است که با راه‌اندازی کارخانه یک میلیون و هفتصد هزار تنی فولاد به مرحله نهایی خواهد رسید.

وی ادامه داد: کارخانه تولید شمش فولادی شرکت فولاد زرند ایرانیان که دومین کارخانه فولاد کشور است و احداث و راه‌اندازی یک واحد کارخانه کنسانتره سنگ آهن در سیریز ظرفیت‌های قابل توجهی را در زرند ایجاد خواهد کرد.

 باصره تصریح کرد: دو معدن زغالسنگ  دار بیدخون و هتکن بعد از پنج سال تعطیلی به همت جوانان زرندی مجددا در حال راه‌اندازی هستند و به زودی به استخراج خواهند رسید که با توجه به نیاز شهرستان به زغالسنگ و سایر مواد معدنی که در چرخه فولاد کاربرد دارند، نیاز بود که این معادن هم راه‌اندازی شود تا به عنوان خوراک اولیه کارخانه‌های زغالشویی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت زرند خاطرنشان کرد: اکتشافات انجام شده در ایران مرکزی مربوط به سالیان گذشته بوده که ذخایر بزرگی از سنگ آهن و سایر مواد معدنی در شهرستان زرند شناسایی شده است. در حال حاضر با توجه به اهمیت اکتشاف معادن، چندین پهنه معدنی در شهرستان زرند در اختیار شرکت‌های بزرگ معدنی جهت اکتشاف قرار گرفته است که ظرفیت‌های خوبی از معادن به زودی به مرحله اکتشاف خواهد رسید.

وی در خصوص صنعت شهرستان زرند گفت: صنعت و واحدهای تابعه به عنوان نماد رشد و توسعه هر کشور از اهمیت خاصی برخوردار هستند و همیشه صنعت موجب پیشرفت شهر و سوق ثروت و جذب سرمایه‌گذار به آن شهر خواهد بود.

 باصره عنوان کرد: وجود کارخانه فولادسازی 1/7میلیون تنی، دو کارخانه کک‌سازی  و پالایش قطران، واگن‌سازی، سه واحد زغال‌شویی، پنج کارخانه کنسانتره سنگ آهن، گندله‌سازی، ۲ کارخانه تولید آجر و تعداد ۶۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط که در دو شهرک صنعتی مستقر شده‌اند بخش قابل توجهی از تولید و اشتغال شهرستان را در بر دارند.

 باصره متذکر شد: راه‌اندازی کارخانه تولید شمش فولادی یک میلیون و هفتصد هزار تنی و کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره سیریز در سال جاری قطعا کمک شایانی به بخش تولید و ایجاد اشتغال خواهد کرد.

وی بیان داشت: در بخش صنعت با توجه به سرمایه‌گذاری خوبی که توسط شرکت فولاد زرند ایرانیان در شهرستان ایجاد شده در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

باصره اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری خیلی خوبی که شرکت فولاد زرند ایرانیان انجام داده توسعه‌ای که از معدن شروع شده و ایجاد کارخانه‌های فرآوری سنگ آهن و زغالسنگ و با توجه به تولید شمش فولادی در پایان امسال شاهد راه‌اندازی صنایع جانبی و پایین دستی فولاد خواهیم بود.

انتهای پیام/80022/ب/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول