اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تاکید رئیس کل دادگستری کرمان از عمق ۲۰۰ متری زمین/مطالبات کارگران زغالسنگ راور محقق شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان پای دردودل کارگران زغالسنگ راور نشست.

تاکید رئیس کل دادگستری کرمان از عمق ۲۰۰ متری زمین/مطالبات کارگران زغالسنگ راور محقق شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه بخشی، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و جمعی از مقامات قضایی در سفر یک روزه به شهرستان راور در اقدامی ابتکاری و دلسوزانه با حضور در عمق  ۲۰۰ متری زمین در جمع کارگران معدن زغالسنگ همکار راور حضور یافت و پای دردودل کارگران این معدن نشست.

یدالله موحد در این بازدید دو ساعته ضمن شنیدن درخواست‌های کارگران سخت‌کوش معدن همکار راور،  برای پیگیری درخواست آنها قول مساعد داد.

وی با اشاره به این مطلب که کارگران این معدن مطالبات و درخواست‌های به حقی برای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی و کاری، مسائل بیمه‌ای و ... دارند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی ضمن پیگیری جدی برای احقاق حقوق این قشر سخت‌کوش و زحمت‌کش، از مسئولان مربوطه در قوای مجریه و مقننه نیز انتظار دارد که رسیدگی به درخواست‌های این کارگران را در اولویت کاری خود قرار دهند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت از تولید و تحقق جهش تولید تاکید ویژه‌ای دارند، اظهارداشت: توجه به حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید، یکی از محورهای برنامه‌های تحولی مد نظر ریاست قوه قضائیه به شمار می‌رود و دستگاه قضایی استان کرمان نیز در این زمینه فعالانه و بدون اغماض ورود می‌کند.

وی با اشاره به شرایط دشوار کارگران معادن زغالسنگ در اعماق زمین،تصریح کرد: دستگاه قضائی استان در مسیر احقاق حق کارگران این معادن در راستای نقش این قوه در حفظ حقوق عامه، تلاش می کند تا حقوق این قشر زحمت‌کش هر چه بهتر ایفاء گردد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین در بازدید از روند احداث کارخانه فولاد راور گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و به منظور تحقق رونق و جهش تولید، چتر حمایت قوه قضائیه بر سرمدیران اقتصادی و سرمایه‌گذاران گسترده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی استان کرمان همواره حمایت خود از تولید و صنعت را تداوم بخشیده و در این راستا ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی به صورت فعال به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و رفع آنها می‌پردازد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد: تاکنون پرونده بالغ بر ۱۳۰ واحد اقتصادی در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی بررسی و مشکلات بسیاری از این واحد‌ها با استفاده از اختیارات و پیگیری‌های قضایی برطرف شده است.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی کشور تعطیلی یا رکود هر بنگاه تولیدی ضربه به بدنه اقتصادی جامعه است و در استان تمامی دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و قضایی باید به نحوی اقدام کنند که از ورود ضربات حتی کوچک به واحد‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری جلوگیری شود.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول