اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت رفع تبعیض میان بازنشستگان/ دولت 250 هزار میلیارد تومان به تامین‌اجتماعی بدهی دارد

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان‌شرقی، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی باید حداقل حقوق بازنشستگان دو میلیون و 800 هزار تومان باشد، اما متأسفانه افزایش صورت گرفته، تامین‌کننده این رقم نیست.

ضرورت رفع تبعیض میان بازنشستگان/ دولت 250 هزار میلیارد تومان به تامین‌اجتماعی بدهی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده‌تبریزی امروز در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی با سازمان‌ها و نهادهای حوزه کار و امور اجتماعی استان با اشاره به اینکه کارگران بازنشسته خواستار تغییر و بازنگری در مستمری‌های خود هستند، اظهار کرد: هفته تأمین‌اجتماعی را فرصتی برای بیان اعتراضات خود در  راستای احقاق حقوق بازنشستگان می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی نرخ تورم سال گذشته 2 /41 درصد بوده است، یادآور شد: با این وجود میزان افزایش مستمری بازنشستگان از حدود 15 تا 26 درصد در نظر گرفته شده که تا رسیدن به نرخ تورم فاصله زیادی دارد.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان‌شرقی، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی باید حداقل حقوق بازنشستگان دو میلیون و 800 هزار تومان باشد اما متأسفانه افزایش صورت گرفته، تامین‌کننده این رقم نیست.

صادق‌زاده‌تبریزی با اشاره به سایر مشکلات کارگران بازنشسته ازجمله همسان‌سازی حقوق  و مسائل درمانی تأکید و متذکر شد: مسوولان در رسیدگی به خواسته‌های قانونی بازنشستگان و مستمری‌بگیران همچنان مسامحه می‌ورزند و تلاش دارند با وعده‌های گوناگون این خواسته‌ها را مشمول مرور زمان کنند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز، خواستار رفع تبعیض میان بازنشستگان کشوری و لشکری با کارگران بازنشسته شد و تاکید کرد: به صراحت و بدون هیچ ملاحظه و صدای بلند حضور مسوولان، دولتمردان به‌ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دست‌اندرکاران سازمان تامین‌اجتماعی عرض می‌کنم، چرا و به چه دلیل باید میان دریافتی بازنشستگان کشوری و لشکری با کارگران بازنشسته تفاوت وجود داشته باشد و دولت از اجرای قانون الزام به منظور ایجاد هماهنگ و فراگیر پرداخت مستمری بازنشستگان سرباز زند.

صادق‌زاده‌تبریزی با اشاره به بدهی بیش از 250 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی بیان داشت: ما از دولت خواسته غیرقانونی نداریم و اگر در بودجه سالانه بخشی به این امر اختصاص داده شود، مشکلات اساسی کارگران بازنشسته در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و سایر مسائل مرتفع می‌شود.

وی همچنین خواستار تشکیل اتاق فکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکل‌ها و نهادهای صنفی کارگران و کارگران بازنشسته شد و اضافه کرد: تشکیل این اتاق فکر و برپایی منظم جلسات آن می‌تواند به پیشبرد اهداف و رفع مشکلات این قشر شده و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را بیش از پیش با مشکلات و راهکارهای کارشناسی شده برای رفع آن آشنا سازد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول