اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

درآمد ۲ میلیاردی مددجویان از بافت فرش/ ۹۵ درصد قالی خراسان‌جنوبی صادر می‌شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به بافت ۱۳۳ مترمربع فرش توسط قالی‌بافان استان طی بهار امسال، گفت: بافت فرش دو میلیارد ریال درآمد عاید بافندگان مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی کرد.

درآمد ۲ میلیاردی مددجویان از بافت فرش/ ۹۵ درصد قالی خراسان‌جنوبی صادر می‌شود

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: امروزه کسب و کارهای خانگی به‌عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند که قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل مزایای بسیاری در بر دارد.

وی توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان، اشتغال آن‌ها و حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده، ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی و افزایش فضای همدلی و همراهی، امکان انتقال تجربه‌ها از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضا خانواده را از مزایای انجام این نوع کسب و کارها ذکر کرد.

در حال حاضر دو هزار و ۵۲ کارگاه خانگی و ۱۴ کارگاه تجمیعی در زمینه بافت فرش در سطح استان فعال است

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه فرش در باور ایرانیان به اندازه‌ای مهم و با ارزش است که استانی از ایران نیست که مردمانش نقش دلشان را بر تار و پود فرش گره نزده باشند، ادامه داد: در حال حاضر دو هزار و ۵۲ کارگاه خانگی و ۱۴ کارگاه تجمیعی در زمینه بافت فرش در سطح استان فعال است.

سلم‌آبادی از فعالیت سه هزار و ۱۰۰ بافنده فرش تحت حمایت کمیته امداد استان خبر داد و مطرح کرد: به‌‌منظور حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت، فرش‌های تولیدی آن‌ها بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

وی مطرح کرد: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به بافت ۱۳۳ مترمربع فرش توسط قالی‌بافان استان طی بهار امسال، خاطرنشان کرد: بافت فرش دو میلیارد ریال درآمد عاید بافندگان مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی کرد.

فرش دستباف تولیدی هنرمندان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی استان برای صادرات به تهران ارسال می‌شود

 

سلم‌آبادی نائین، خشتی، ریزه ماهی، لچک ترنج و بته جقه را از نقوش بافت فرش در استان عنوان کرد و گفت: فرش دستباف تولیدی هنرمندان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی استان برای صادرات به تهران ارسال می‌شود.

وی با یادآوری اینکه نزدیک به ۹۵ درصد فرش دستباف تولید شده در خراسان‌جنوبی بعد از ورود به بازار به خارج از کشور صادر می‌شود، عنوان کرد: استعدادسنجی قالی‌بافان و مشاوره شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به ‌چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی است.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول