اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

تجربه جادوگری با یک بازی رنگی/ بهترین جادوگر این بازی شوید!

«اجی مجی بوم» یک بازی با محوریت داستانی است که بر اساس آن شاگردان مدرسه جادوگری در نبود استاد، تلاش می‌کنند تا وردی را که تازه آموخته‌اند تمرین کنند، ورد جابجاکردن اشیا یعنی «اجی مجی بوووووم!»

تجربه جادوگری با یک بازی رنگی/ بهترین جادوگر این بازی شوید!

گروه تفریح و نشاط: این روزها که ویروس کرونا دوباره اوج گرفته و تأکید بر خانه ماندن بیشتر شده است شاید بهترین انتخاب برای سرگرم شدن و استراحت دادن به ذهن برای دوری از اخبار منفی،کشف و یادگیری بازی‌های دورهمی خانوادگی باشد.

بازی‌هایی که علاوه بر تقویت قدرت فکر و حافظه، باعث افزایش نشاط در خانه می‌شود، یکی از این بازی‌ها «اجی مجی بوم» است.

یک بازی با محوریت داستانی که بر اساس آن شاگردان مدرسه جادوگری در نبود استاد سر کلاس، تلاش می‌کنند تا وردی را که تازه آموخته‌اند، تمرین کنند، ورد جابجاکردن اشیا یعنی «اجی مجی بوووووم!»


در جعبه بازی «اجی مجی بوم» شما 6 کارت شخصیت، 6 چوب جادو، 5 کارت میز و تعداد 60 سنگ جواهر با رنگ‌های قرمز، زرد، سیاه و بنفش دارید.برای شاگردان این مدرسه، جادوگری تنها آشنایی با وردها و روش استفاده از چوب دستی نیست بلکه آنها می‌آموزند که چگونه ذهن حریفان را بخوانند، شما هم در نقش هنرجویان این مدرسه تلاش کنید تا با ذهن خوانی و تیزهوشی، بیشترین و گرانبهاترین جواهرات را جمع کنید تا عنوان «بهترین جادوگر مدرسه» را به دست آورید.

 

چیدمان بازی

برای شروع بازی هر بازیکن یکی از کارت‌های شخصیت را انتخاب کرده و جلوی خودش قرار می‌دهد و چوب جادوی هم رنگ کارت خودش را نیز برمی‌دارد.

کارت‌های میز را در وسط و در دسترس همه ِ به تعداد یکی کمتر از تعداد بازیکنان قرار دهید، تمام سنگ‌های جواهر را داخل کیسه بریزید یک نفر را بهعنوان مسئول تقسیم جواهرات در طول بازی انتخاب کنید، مسئول تقسیم از داخل کیسه، به شکل تصادفی 2 جواهر درآورد و روی هر میز قرار دهد و حالا جادو شروع می‌شود.

 

هدف بازی

هدف نهایی در این بازی جمع‌آوری بیشترین جواهر و در نهایت کسب بیشترین امتیاز است. هر دور از بازی، شامل دو مرحله جادو و پرکردن میزها می‌شود.

در مرحله جادو، بازیکنان بعد از «اجی مجی بوم» و به شکل همزمان، چوب‌های جادویی خود را به سمت جواهرات روی کارت‌های میز یا کارت‌های دیگر بازیکنان گرفته و آنها را به سمت خودشان جابجا می‌کنند. در مرحله پرکردن هم مسئول تقسیم، به جواهرات روی کارت‌های میز اضافه می‌کند. این دو مرحله به همین شکل تا پایان بازی تکرار می‌شوند.

 

 

 جادو

در این مرحله بازیکنان بعد از گفتن «اجی مجی بوم» به شکل همزمان، باید با چوب‌های جادویی خود به یک کارت میز یا کارت شخصیت خودشان یا کارت شخصیت یک بازیکن دیگر اشاره کنند. بازیکنان می‌توانند به یکی از کارت‌های میز وسط بازی اشاره کنند که منجر به یکی از حالات زیر می‌شود:

تنها یک بازیکن به یک کارت میز اشاره کند؛ اگر یک بازیکن تنها کسی باشد که به یک کارت میز اشاره می‌کند، تمام جواهرات آن کارت میز را برداشته و روی کارت شخصیت خودش می‌گذارد.

بیشتر از یک بازیکن به یک کارت میز اشاره کنند؛ اگردو یا چند بازیکن به یک کارت میز اشاره کنند، هیچ‌کدام هیچ جواهری به‌ دست نمی‌آورند و جواهرها روی کارت میز باقی می‌مانند

تنها یک بازیکن به کارت بازیکن دیگر اشاره کند؛ اگر بازیکنی، تنها کسی باشد که به کارت یک بازیکن دیگر اشاره می‌کند، تمام جواهرات روی کارت او را برداشته و روی کارت شخصیت خودش می‌گذارد.

بیشتر از یک بازیکن به کارت یکی از بازیکنان اشاره کنند؛ اگر دو یا چند بازیکن به کارت بازیکن دیگری اشاره کنند، هیچ‌کدام هیچ جواهری به‌ دست نمی‌آورند و جواهرها روی کارت آن بازیکن باقی می‌ماند.

اشاره به کارت شخصیت خود؛ بازیکنان می‌توانند به جای اشاره به یک کارت میز یا کارت شخصیت بازیکن دیگر، به کارت شخصیت خودشان اشاره کنند و با این کار از جواهرات خودشان که روی کارت شخصیت‌شان قرار دارد محافظت کنند.

بازیکنانی که جواهراتشان را مالک شده‌اند، کارت شخصیتشان را برگردانده و به پشت می‌گذارند. این بازیکنان در نوبت بعدی نمی‌توانند بازی کنند اما در نوبت بعد از آن، کارت خود را دوباره به رو برگردانده و به بازی ادامه می‌دهند.


زمانی که آخرین جواهر از کیسه درآورده شود، آن نوبت، نوبت پایانی بازی خواهد بود و بعد از آن زمان شمارش امتیازات است و بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، برنده بازی است.

 

پایان بازی و امتیاز شماری

در صورت تساوی، بازیکنی که بیشترین جواهر سیاه را داشته باشد، برنده بازی خواهد بود، در صورتی که باز هم تساوی برقرار بود، یک دست دیگر بازی کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول