اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش معترضان آمریکایی برای ایجاد «منطقه خودمختار» در پورتلند

منابع خبری روز جمعه گزارش داده‌اند گروهی از معترضان آمریکا تلاش کرده‌اند بخش‌هایی از شهر «پورتلند» را به تصرف خود درآورده و «منطقه خودمختار» تشکیل دهند.

تلاش معترضان آمریکایی برای ایجاد «منطقه خودمختار» در پورتلند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اداره پلیس شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» روز جمعه اعلام کرد معترضان قصد ایجاد «منطقه خودمختار» در این شهر داشته‌اند. 

«نیوزویک» گزارش داده صدها معترض شامگاه شنبه و بامداد جمعه (به وقت محلی) اقدام به تظاهرات در شمال شرق شهر پورتلند کرده‌اند.

پلیس شهر در بیانیه‌ای که ساعاتی قبل صادر شده ادعا می‌کند معترضان به اموال عمومی خسارت زده و در نقاط مختلف خیابان آتش به پا کرده‌اند.

در این بیانیه ادعا شده معترضان با جمع‌آوری سطل‌های زباله قصد محاصره و بستن درب‌های خروجی اداره پلیس را داشتند. «اندی نیگو»، خبرنگار آزاد در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته معترضان برای ساعاتی این منطقه را به اشغال خود درآورده و قصد داشتند منطقه خودمختار تشکیل دهند. او همچنین نوشته معترضان اقدام به نوشتن شعارهایی بر روی دیوار کرده‌اند.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور معترضان را متفرق کرده است. چندین نفر هم دستگیر شده‌اند.

این تظاهرات به مناسبت گذشت ۳۰ روز از قتل نژادپرستانه «جورج فلوید»، مرد سیاه‌پوست آمریکا توسط یک افسر سفیدپوست برگزار شده است.

معترضان در آمریکا حدود دو هفته پیش بخش‌هایی از شهر «سیاتل» را به تصرف خود در آورده و آن را منطقه خودمختار اعلام کرده بودند.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» ماجرا را اینطور شرح داده است: «در خیابان‌های مجاور یک مرکز پلیس در محله

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به شدت به موضوع تشکیل منطقه خودمختار واکنش نشان داده بود. او از معترضان به عنوان «آنارشیست‌ها» یا «تروریست‌های داخلی» یاد کرده و گفته که آنها شهر را گرفته‌اند در حالی که «جی اینسلی» فرماندار واشنگتن حتی از این موضوع خبر ندارد. 

او ابتدا در توئیتی نوشت: «تروریست‌های داخلی سیاتل را که البته اداره آن در دست دموکرات‌های چپ‌گرای افراطی است اشغال کرده‌اند. نظم و قانون!»

رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی بعدتر نوشت: «آنارشیست‌ها سیاتل را تصرف کردند و فرماندار لیبرال دموکرات [واشنگتن] گفت که چیزی در این باره نمی‌داند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «فرماندار چپ‌گرای افراطی، جی اینسلی و شهردار سیاتل به حدی بازی خورده‌اند که کشور بزرگمان نمونه‌اش را قبلاْ ندیده است. همین حالا شهرتان را پس بگیرید. اگر این کار را انجام ندهید من این کار را می‌کنم. این، بازی نیست. باید فوراْ جلوی آنارشیست‌ها را گرفت. سریع اقدام کنید.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول