اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از عدم مدیریت کرونا تا اختلاف بر سر نامگذاری یک خیابان در شورای شهر شیراز

کم‌توجهی برخی از مسؤولان و شهروندان در مقابله با کرونا و گرفتن بی‌رحمانه جان عده‌ای از مردم، موج دوم شیوع این ویروس را با مخاطرات بیشتری همراه کرده است.

از عدم مدیریت کرونا تا اختلاف بر سر نامگذاری یک خیابان در شورای شهر شیراز

 به گزارش خبرگزاری فارس در شیراز، در جلسه علنی شورای شهر شیراز، نامگذاری پلی که پیش از این نیز یک بار دستخوش تغییر شده بود، بر همان نام باقی ماند و بلوار کوهسار به نام دکتر خدادوست تغییر کرد.
کم‌توجهی برخی از مسؤولان و شهروندان در مقابله با کرونا و گرفتن بی‌رحمانه جان شهروندان از مهم‌ترین نکات در نطق پیش از دستور رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری بود.
مقیمی در این زمینه از چشم پوشی صدها میلیارد ریال از درآمد شهرداری برای تأمین سلامتی شهروندان گلایه کرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری شیراز برای مبارزه با کرونا هزینه شده است،گفت: زحمات شورا و شهرداری شیراز در کنترل بیماری کرونا، در حال فنا شدن است بنابراین عاجزانه می‌خواهم که حمل و نقل عمومی را تعطیل یا مدیریت دقیقی اجرا کنید. همچنین نیاز است مراجعات حضوری با ارائه خدمات مجازی بیشتر، کاهش یابد.
مقیمی خواستار اختصاص نامگذاری یک خیابان به نام مدافعان سلامت به پاس خدماتی که در ایام کرونا انجام داده اند، شد.


طرح تفصیلی شیراز به سمی کشنده بدل شده است
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز نیز با تاکید بر اینکه آنچه ما به‌ عنوان قانون تهیه می‌کنیم صرف‌نظر از کیفیت فنی آن، فاقد نیروی پیش‌برنده‌ای به نام مشارکت مردمی است،گفت: این حقیقت رایج در غالب شهرهای امروزی را بپذیریم که همواره شکافی میان برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های تفصیلی وجود داشته و دارد، اما نکته مهم آنجاست که این شکاف تا چه میزان عمیق بوده و این فاصله از طرح تا اجرا - تحقق پذیری- تا چه میزان صورت پذیرفته و چقدر در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان اثرگذار بوده است؟!
لیلا دودمان افزود: بسیاری از قوانین ما فاقد نیروی مشارکت مردمی است و طرح‌های شهری هیچ نسبتی با نیازها و خواسته‌های جامعه شهری ما ندارد.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر شیراز با اهداف راهبردهای پیش‌بینی شده فاصله معناداری دارد، اضافه کرد: تأخیر بیش از اندازه در ابلاغ بازنگری ضوابط طرح تفصیلی شیراز به سمی مهلک و کشنده بدل شده است.

لزوم کنترل قیمت میوه و تره‌بار
در ادامه این جلسه که رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز که برای نخستین بار در دوران شورای پنجم در این جلسه حضور داشت، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان بر توجه به دو بحث علمی کردن فعالیتهای کشاورزی و کمبود سرمایه در این بخش اشاره کرد.
در این راستا محمد حسین قاسمی، خواستار اختصاص ۱۱ غرفه به اتحادیه باغداران جهت رفع آفات و کنترل بهتر بر قیمت میوه و تره بار شد.
 همچنین رئیس شورای شهر با اشاره به قیمت بالای میوه، تره بار و سایر مواد غذایی، بر تهیه میوه و غذای سالم برای شهروندان و مردم توسط این سازمان تاکید کرد.
اعتراض بر عدم تایید برخی مصوبه‌ها در فرمانداری یکی دیگر از مواردی بود که اعضای شورا به بحث درباره آن پرداختند که براساس آن یکی از اعضای شورا در سخنان خود این نکته را مطرح کرد که وقتی طرحی در کمیته انطباق تایید می‌شود اما فرمانداری آن را تایید نمی‌کند، آیا هدف تضعیف شورا یا چیزی دیگری است؟!
در طی این جلسه همچنین اساسنامه سازمان زیباسازی منظر شهری شهرداری شیراز به تصویب رسید.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بر ایراد هیأت تطبیق مصوبات به مصوبه تشکیل شورای فنی شهرداری شیراز اصرار کردند.
همچنین ایراد هیأت تطبیق مصوبات بر مصوبه الحاق یک تبصره به مصوبه قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ١٠١ اصلاحی قانون شهرداری دستور دیگر جلسه صحن علنی شورا بود که به منظور بررسی کارشناسی به کمیسیون شهرسازی و معماری ارجاع داده شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول