اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«عبد ربه منصور هادی» سران دولت مستعفی را به ریاض فراخواند

رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن سران این دولت در قاهره را به ریاض فراخواند تا درباره تشکیل دولت شراکتی با متحدان امارات مشورت کند.

«عبد ربه منصور هادی» سران دولت مستعفی را به ریاض فراخواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «العربی الجدید» به نقل از منبعی آگاه اعلام کرد، «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن سران این دولت را که مقیم قاهره هستند به ریاض فراخوانده است.

بر اساس این گزارش، اقدام مذکور با هدف رایزنی و مشورت درباره تشکیل دولت شراکتی با «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) در یمن صورت گرفته است.

این منبع افزود: یک هواپیمای خصوصی چهارشنبه شب (دیشب) در قاهره به زمین نشست تا «سلطان البرکانی» رئیس پارلمان، نمایندگان پارلمان دولت مستعفی و تعدادی از مشاوران سیاسی هادی را به ریاض منتقل کند.

قرار است هادی امروز جلسه‌ای تشکیل دهد تا درباره «کودتا»-ی اخیر نیروهای شورای انتقالی در «سقطری» (در جنوب یمن) و سازوکار توافق ریاض با آنها تبادل‌نظر کند.

در این نشست درباره اسامی تنها ۱۲ وزیر از دولت مستعفی در دولت آینده تبادل‌نظر شد؛ دولتی که بر اساس توافق ریاض قرار به تشکیل آن شده است.

اخیرا «محمد الحضرمی»، وزیر خارجه وابسته به دولت مستعفی یمن اقدامات شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات را محکوم کرد و درباره خروج از توافق ریاش هشدار داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول