اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مشکلات صدور کارت ملی هوشمند کماکان ادامه دارد

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان لنجان گفت: مشکلات صدور کارت ملی هوشمند حل نشده و لاشه کارت ملی به دلیل مشکلات تحریم توزیع نشده اما برای صدور شناسنامه مکانیزه مشکلی نداریم.

مشکلات صدور کارت ملی هوشمند کماکان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان،  محسن اسماعیلی ظهر امروز در جلسه کارگروه وقایع حیاتی شهرستان لنجان اظهار کرد: مشکلات صدور کارت ملی هوشمند حل نشده و لاشه کارت ملی به دلیل مشکلات تحریم توزیع نشده اما برای صدور شناسنامه مکانیزه مشکلی نداریم.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان لنجان عنوان کرد: تا مدتی قبل کارت ملی برای افرادی که به تازگی وارد ۱۵ سالگی می‌شدند صادر می‌شد اما مدتی است که همان کارت ملی‌ها نیز صادر نمی‌شود و احتمال منتفی شدن صدور کارت ملی هوشمند وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با رفع تحریم‌ها یا داخلی‌سازی لاشه کارت ملی، فرآیند صدور کارت‌ها ادامه پیدا کند اما در هر صورت مردم باید فرآیند دریافت کارت ملی را تکمیل کنند تا کد پیگیری برای آن‌ها صادر شود و مشکلی برای دریافت خدمات از بانک‌ها و نیروی انتظامی نداشته باشند.

اسماعیلی بیان کرد: در اداره ثبت احوال شهرستان لنجان جامعه هدف ۱۰۳ هزار و ۲۱ نفری برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام در نظر داشتیم که تاکنون مشخصات ۱۲۱ هزار و ۹۹۶ نفر تکمیل شده و تحقق ۱۱۸ درصدی هدف را نشان می‌دهد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان لنجان در تشریح دلایل تحقق آمار بیش از هدف‌گذاری انجام شده بیان کرد: به دلیل مهاجرپذیری شهرستان لنجان اهالی سایر استان‌ها مانند استان خوزستان و شهرستان‌های مجاور درخواست خودشان را در شهرستان لنجان ثبت می‌کنند.

وی ادامه داد: در بخش فولادشهر هدف‌گذاری حدود ۷۱ هزار نفری داشتیم که تاکنون فرآیند ثبت مشخصات ۵۶ هزار و ۹۱۹ نفر تکمیل شده و این آمار در بخش باغبهادران رسیدن به عدد ۱۸ هزار و ۸۳۰ نفر از هدف‌گذاری ۳۷ هزار و ۶۰۷ نفری را نشان می‌دهد‌.

اسماعیلی در تشریح آمار کارت ملی‌های هوشمند تحویل شده گفت: در بخش مرکزی ۹۹ هزار و ۴۰۷ کارت ملی، در بخش باغبهادران ۱۶ هزار و ۵۵۷ کارت ملی و در بخش فولادشهر حدود ۱۵ هزار کارت ملی هوشمند به صاحبان آن‌ها تحویل شده است.

کمال نوری نیز در جلسه کارگروه وقایع حیاتی شهرستان لنجان اظهار کرد: با انسجام در برگزاری جلسات، میزان اعلام وقایع حیاتی در شهرستان از ۵۶ درصد به ۹۸ درصد رسیده است و این آمار را به زودی به ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار لنجان عنوان کرد: از دهیاری‌ها بابت پیگیری نکردن مصوبات کارگروه وقایع حیاتی گلایه‌مندم و انتظار دارم تا دهیاران برای اعلام موارد فوتی ظرف مدت ده روز اهتمام ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه وقایع حیاتی از کارگروه‌های تکلیفی است و جلسات آن باید تحت هر شرایطی حتی اگر دستورکار جدیدی نداشته باشیم، برای پیگیری مصوبات قبلی برگزار شود.

به گزارش فارس، یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسه، صدور گواهی فوت برای متوفیان در بازه زمانی ۱۰ شب تا ۶ صبح بود که به نظر می‌رسد پیش از این نیز در این کارگروه عنوان شده بود. نمایندگان شهرداری‌ها با اشاره به این که امکان تحویل گرفتن جنازه بدون گواهی فوت وجود ندارد، بر چاره‌اندیشی درباره صدور گواهی فوت در شب تاکید کردند.

نوری در این زمینه عنوان کرد: مراکز درمانی در شب با یک پزشک اداره می‌شود و امکان خروج پزشک از بیمارستان برای تایید فوت افراد وجود ندارد و از سوی دیگر تحویل گرفتن متوفی توسط شهرداری بدون مجوز دفن ممکن نیست و نیاز است تا با هماهنگی سازمان نظام پزشکی امکان تایید فوت برای پزشکان فراهم شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول