اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سپاه در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی از کشور نقش مؤثری دارد

امام جمعه ترکمنچای گفت: سپاه‌ پاسداران علاوه بر عمل به وظیفه ذاتی‌اش که دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است، همواره در تمامی شرایط حساس کشور نیز در عرصه‌های خدمت‌رسانی، سازندگی و محرومیت‌زدایی، فعالیت‌های گسترده و بسیار خوبی داشته و در این زمینه‌ها نقش سازنده و مؤثری را ایفا می کند.

سپاه در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی از کشور نقش مؤثری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام یونس کیانی امروز در مراسم بهره‌برداری از خانه‌های ساخته شده توسط سپاه عاشورا با کمک خیران که در زلزله سال گذشته ورنکش  میانه تخریب شده بودند، اظهار کرد: یکی از رویش‌های انقلاب و تفکرات نورانی امام رحمت‌الله تشکیل سپاه بود.

وی افزود: برهمگان روشن است که سپاه در موضوع محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و امنیت و سیاسی از مردم حمایت کرده و دست مردم و دولت‌های مختلف را می‌گیرد. 

امام جمعه ترکمنچای با تاکید بر اینکه با زلزله میانه چندین ماه است که منطقه درگیر این موضوع شده است، ادامه داد: جا دارد تا تشکری از خدمات فرمانده  سپاه عاشورا داشته باشیم که از نزدیک مشکلات زلزله را پیگیر هستند. 

وی افزود: مفتخریم تا در افتتاح خانه‌ زلزله‌زده‌ای باشیم که امروز سقفی برای خانواده زجر دیده خواهد بود.

کیانی متذکر شد: حضور سپاه و بسیجیان باعث دلگرمی مردم می‌شود و اگر امروز برخی خانه‌ها برای زلزله‌زدگان ساخته می‌شود، قطعا نقش و حضور سپاه بسیار موثر واقع بوده است.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه 17 آبان 98 حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان‌شرقی را لرزاند که  ۵ فوتی و ۵۲۹ مصدوم داشت.

در میان فوت شدگان زلزله ورنکش ریحانه قربانی و زهرا عابدی دو دانش‌آموز بودند که امروز سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا با حضور در مناطق زلزله‌زده ورنکش به صورت نمادین خانه‌های این دو دانش‌آموز که در زلزله تخریب شده بود و توسط سپاه با کمک خیران ساخته شده بود را افتتاح و تحویل خانواده‌های آنان داد.

در زلزله 17 آبان سال 98 سپاه عاشورا تعهد کرده بود که 24 خانه با کمک خیرین برای مددجویان احداث کند که امروز با حضور فرمانده سپاه عاشورا 13 خانه به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ 60030/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول