اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

قزوه: تغییر مدیریت در حوزه هنری، آرام، حساب‌شده و عاقلانه بود

علیرضا قزوه به معرفی دادمان به عنوان رئیس حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این یک جابه‌جایی مدیریتی آرام و حساب‌شده، عاقلانه و با توافق بود. هر دو مدیر در نوع خود انسان‌هایی فروتن و هنرشناس و دین‌مدارند.

قزوه: تغییر مدیریت در حوزه هنری، آرام، حساب‌شده و عاقلانه بود

علیرضا قزوه مدیر پیشین مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس به فعالیت‌های محسن مومنی شریف طی ۱۰ سال در حوزه هنری اشاره کرد و ضمن مثبت شمردن تغییرات اظهار داشت: آقای «مومنی» از پاک‌ترین و انقلابی‌ترین هنرمندان و مدیرانی است که می‌شناسم و اتفاقا تمام این ویژگی‌ها در جناب «دادمان عزیز» هم هست. ای کاش تمام تغییر و تحول‌های مدیریتی در جامعه ما بر اساس این الگو صورت می‌گرفت.

وی افزود: آقای مومنی مدتی است که به حجت‌الاسلام قمی پیشنهاد کرده‌اند که از نیروی جوان‌تری استفاده شود و حتی خودم از زبانشان شنیدم که مدت‌هاست با جناب دادمان در ارتباط هستند و تمام نکات و تجربیات مدیریتی حوزه هنری را هم نوشته‌ و هم به صورت شفاهی در اختیار آقای محمد مهدی دادمان قرار داده است. این را باید تمام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به عنوان یک الگوی مدیریتی در نظر بگیرند و از عزل و نصب‌های فی‌البداهه و خلق‌الساعه و احساساتی که گاه با قهرها و فرصت‌سوزی‌ها توام است، بپرهیزند. 

قزوه با بیان اینکه «مومنی» در هرجا که باشد، انسان موفقی است، گفت: مومنی هرجا باشد، موفق است؛ چون انسانی است هدفمند و الگومحور و تمام ویژگی‌های یک هنرمند و یک انسان خوب را دارد و چون نویسنده خوبی هم هست، عاقلانه‌تر آن است که این روزها را به نگارش و نویسندگی خلاق بپردازد. او رمان «ماه و بلوطش» را دارد به سرانجام می‌رساند و این رمان، یکی از رمان‌های موفق انقلاب خواهد بود.

این شاعر ضمن اشاره به اطلاع از رمان جدید مومنی شریف خاطرنشان کرد: من فصل‌های زیادی از این رمانش را از زبان خودش شنیده‌ام. خودش که دوست داشت می‌توانست در یک مسئولیت جمع و جورتر و با فراغت بیشتر به کارهای ادبی‌اش بپردازد. شنیدم برخی از رفقای بدبین و فرصت‌طلب به دنبال تاویل این تغییر و تحول و کشاندن آن در هیات یک کودتا هستند. اصلا چنین چیزی نیست. این یک جابه‌جایی مدیریتی آرام و حساب شده و عاقلانه و با توافق هم است و هر دو مدیر در نوع خود انسان‌هایی فروتن و هنرشناس و دین‌مدارند و از انسان بزرگواری چون جناب قمی انتظار چنین جوان‌گرایی و چنین تغییر و تحولی می‌رفت و جناب مومنی هم حوزه را خانه خود می‌داند و تجربیات ارزشمند خود را فروتنانه در اختیار جناب دادمان قرار خواهد داد.

وی در پایان گفت: اطمینان دارم که حوزه هنری تا دهه‌های بعد به نام‌های درخشانی چون «آوینی» و «مددی» و «سرهنگی» و «یامین پور» و «حبیب احمدزاده» و «مومنی» افتخار خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول