اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

حاشیه‌های روز المپیک| رونمایی از 68 تندیس تا سال 1400/ حمایت شهردار تهران از تکمیل موزه ملی+ عکس

تا فروردین ماه سال 1400 از 68 تندیس قهرمانان رونمایی خواهد شد.

حاشیه‌های روز المپیک| رونمایی از 68 تندیس تا سال 1400/ حمایت شهردار تهران از تکمیل موزه ملی+ عکس

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مراسم روز المپیک امروز در کمیته ملی المپیک با حضور مقامات سیاسی و ورزشی برگزار شد.

* مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در مراسم حضور پیدا کرد. سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک گفت که به زودی از خدمات هاشمی‌طبا تجلیل خواهد شد.

* علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با استقبال رئیس کمیته در مراسم حضور پیدا کرد. حناچی، شهردار تهران با دوچرخه وارد مراسم شد.

* روسای فدراسیون‌ها، پیشکسوتان ورزشی، ورزشکاران و مدیران ورزشی هم در مراسم روز المپیک شرکت کردند.

* تالار مشاهیر ورزش کشور هم افتتاح شد.

* از تندیس 6 قهرمان المپیک و پارالمپیک (ملاقاسمی، علی میرزایی، محمد مهدی یعقوبی، امامعلی حبیبی،محمدابراهیم سیف پور و زنده یاد سیامند رحمان) رونمایی شد.

* مراسم با ۳۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.

* صالحی امیری در این مراسم گفت: امروز در جمع ما شخصیت های مهمی حضور دارند. امروز در این مکان حاضر شدیم تا به نسل جدید یادآوری کنیم که اگر می درخشیم به خاطر حضور انسان های بزرگی است که در این جغرافیا درخشیدند.

وی افزود: امروز تولد حضرت معصومه است و ما به اهل بیت افتخار می کنیم. بعلاوه روز المپیک است. امروز از کسی یاد می کنم که تمام عمر خود را برای ورزش گذاشت و از وی تقدیر می کنم.

* صالحی امیری همچنین حمایت های حناچی و وزیر ورزش برای افتتاح تالار مشاهیر تقدیر کرد.

* تا پایان فروردین سال 1400 از 68 تندیس رونمایی می شود. 

* در حالی که از نوبخت برای حضور در مراسم دعوت شده بود اما وی شرکت نکرد.

* حناچی شهردار تهران در این نشست گفت: ما در شهرداری تهران تلاش می کنیم همه دستگاه ها بخوانند شناسنامه خود را به نمایش بگذارند. موزه های متعددی در تهران تشکیل شده که امیدوارم تعداد این نوع جاذبه ها بیشتر شود. 

وی افزود: از وزیر ورزش درخواست می کنم آنچه ورزش ملی محسوب می شود ورزش زورخانه ای است که باید آن را توسعه دهیم. در توسعه این بخش در کنار مقامات ورزشی خواهیم بود. آنچه تختی را معاصر نگه داشته فقط مدال های او نیست بلکه اخلاق و رفتار جوانمردی اوست. ما سر قول خود هستیم و تلاش می کنیم موزه المپیک به شکلی فاخر شکل بگیرد. همکاران من دنبال شما می‌گردند تا این اتفاق رخ دهد.

* مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هم اظهار داشت: در همه جوامع افرادی بودند که با گذشت از خود برای ملت و کشورشان افتخارآفرینی کردند. عده ای در ادبیات و برخی در صحنه هنر فعالیت داشتند برخی هم در ورزش افتخارآفرینی و دل ملت را شاد کردند. 

وی افزود: با همتی که صورت گرفته بخش مغفول مانده در موزه که مربوط به ورزش بود به بهره برداری رسید. یادمان نمی رود که در مسابقات بین المللی ورزشکاران برای افتخارآفرینی آسیب دیدند. ساخت و بهره برداری موزه فقط به یک وزارتخانه محدود نشده بلکه مردم تلاش کردند تا تعداد موزه ها افزایش یابد.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول