اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات در قدس اشغالی علیه طرح اعمال سلطه رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری

شماری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی 48 و نمایندگان عرب کنست امروز علیه طرح اعمال سلطه رژیم صهیونیستی بر بخش‌های دیگری از کرانه باختری تظاهرات کردند.

تظاهرات در قدس اشغالی علیه طرح اعمال سلطه رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی ۴۸ و نمایندگان عرب کنست امروز در شهر قدس اشغالی علیه طرح الحاق تظاهرات کردند.

این تظاهرات همچنین با مشارکت نهاد موسوم به «زنان سازندگان صلح هستند» و گروه‌هایی در سرزمین‌های اشغالی که مخالف طرح الحاق هستند، برگزار شده بود.

«ایمان الخطیب» از نمایندگان عرب کنست در این تظاهرات گفت: «سیاست‌های کوچ اجباری و سلب اراضی از صاحبانشان توسط یک اقلیت نژادپرست هدایت می‌شود که باید دیر یا زود متوقف شود، زیرا نقض آشکار قانون بین المللی است و اشغالگری و ریشه‌های آن را تقویت می‌کند.

نهاد موسوم به «جبهه دموکراتیک برای صلح و برابری» در سرزمین‌های اشغالی  نیز خواستار تشدید مبارزه با اشغال و الحاق شد و تاکید کرد که تقویت اشغالگری و شهرک سازی و انتقال به نظام آپارتابد فاجعه‌ای نه تنها برای فلسطینی‌ها بلکه برای اسرائیلی‌هاست و کلید امنیت و ثبات در اسرائیل در اعتراف به همه حقوق ملت فلسطین است.

بازدید هیئتی از کنست از منطقه الاغوار

در همین راست هیئتی از حزب تجمع دموکراتیک ملی در داخل اراضی ۴۸ که «مطانس شحاده» و «هبه یزبک» دو عضو کنست و اعضایی از این حزب در آن حضور داشتند، امروز یک بازدید میدانی از منطقه الاغوار در شمال کرانه باختری داشت.

تجمع ملی گفت: «الحاق به معنای تحمیل اجباری حاکمیت اسرائیل مطابق با معامله قرن است که به معنای مصادره زمین فلسطینیان و ثروت‌ها و ظرفیت‌های طبیعی آن است، به گونه‌ای که آنها را از ابتدایی‌ترین عناصر زندگی محروم می‌کند و این نشان دهنده ایدئولوژی و استکبار صهیونیستی است و هر گونه احتمال تشکیل کشور مستقل فلسطینی و همه تلاش‌ها برای پایان دادن به اشغالگری را نابود می‌کند».

«هبه یزبک» عضو عرب کنست به القدس العربی گفت که هدف از این بازدید اطلاع از وضعیت معیشت فلسطینی‌ها در روستاهای منطقه الاغوار بود که با محاصره، مصادره اراضی، سرقت آب‌های زیرزمینی و تخریب عمدی محصولات کشاورزی از سوی اسرائیل روبه رو هستند.

به گفته  این عضو حزب تجمع دموکراتیک، اهالی و مسئولین این منطقه بر مقاومت در برابر هر گونه فشار اسرائیل برای به چنگ آوردن زمین‌هایشان تاکید کردند.

یزبک همچنین گفت که قرار است هیئت‌هایی مردمی به کشورهای تاثیرگذار در عرصه بین المللی فرستاده شوند تا سیاست‌های اسرائیل در این خصوص را فاش کنند و این هیئت در پایان بر اهمیت هماهنگی و همکاری مشترک برای مقابله با معامله قرن و طرح الحاق تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول