اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نمی‌توان به بهانه‌ اینکه روزی به مردم خدمت کرده‌ایم، فساد کنیم

دانشجوی بسیجی دانشگاه علوم قضایی با بیان اینکه نمی‌توان به بهانه‌ اینکه روزی به مردم خدمت کرده‌ایم، فساد کنیم، گفت: برخی این تفکر را دارند که تو خدمتی به مردم کن، این وسط دزدی هم کردی فدای آن خدمتت!

نمی‌توان به بهانه‌ اینکه روزی به مردم خدمت کرده‌ایم، فساد کنیم

جواد زمانی‌نسب از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: هم اکنون که بحث جلسات دادگاه متهمین اقتصادی داغ است و یکی پس از دیگری به پای میز محاکمه کشیده می‌شوند بد نیست که نگاهی هم به تفکر این اشخاص داشته باشیم.

دانشجوی کارشناسی حقوق قضایی افزود: از خداداد و کرباسچی گرفته تا بابک زنجانی و بقایی همه و همه متفق‌القول هستند که کم به مردم و کشور خدمت نکرده‌اند و مستحق چنین برخوردی نیستند. حقیقت را می‌گویند اما کامل نه! همهٔ مفسدین اقتصادی ممکن است خدمات مختلفی از اشتغال‌زایی گرفته تا دور زدیم تحریم‌ها را انجام داده‌ باشند اما مشکل جای دیگری است و اگر کمی با دقت به تفکر این افراد نگاه کنیم به دوگانهٔ خدمت-فساد می‌رسیم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: همین مشکل را در نگرش عده‌ای از بزرگان انقلاب هم داریم. آن مرحوم که دولتش دولت توسعه بود، اعتقاد داشت که « سدی ساخته شده و خرجی برداشته، حال ممکن است اندک اختلاسی نیز این وسط رخ دهد، ولی خب الحمدلله سد برای کشور و مردم می‌ماند و از سد هم که نمی‌توان اختلاس کرد!»

وی با بیان اینکه نمی‌توان به بهانه‌ اینکه روزی به مردم خدمت کرده‌ایم، فساد کنیم، گفت: اینها این تفکر را دارند که تو خدمتی به این مردمِ دردمند کن، این وسط دزدی هم کردی فدای آن خدمتت! ضمناً معمولاً مفسدین اهل کارهای خیریه هم هستند و گویا با خدمات و کارهای خیریهٔ خود وجدان سرکششان را افسار می‌زنند و با خیال آسوده خواب هفت پادشاه را می‌بینند!

زمانی تصریح کرد: کمی دقیق‌تر شویم. سلبریتی‌هایِ صاحب سخن در همهٔ حوزه‌ها به خصوص سیاست، مالیات نمی‌دهند امّا خیریه دارند و زندانی آزاد می‌کنند و کودکان کار را تحت پوشش قرار می‌دهند و در مواقع سیل و زلزله کمک جمع کرده و به شتاب به درد مردم آسیب‌دیده می‌رسند، البته بعضاً هم دیده شده پول کلانی جمع شده و خدمتی صورت نگرفته!،، اما به مالیات که هدفی جزء آبادانی کشور ندارد که می‌رسند، شاکی می‌شوند و تهدید به قیام می‌کنند! دور بر خودمان هم همین مشکل هست.

وی یادآور شد: اطراف خودمان هم شاید اینگونه افراد باشند، مثل همین لبنیات فروشی محله‌ که گران فروشی می‌کند اما به جایش صدقه می‌دهد‌ با این خیال که این صدقه گناه آن گران‌فروشی را می‌شورد می‌برد!

این فعال دانشجویی تاکید کرد:‌ جمیع مفسیدن باید بدانند که خدمت و فساد تناقض و تقابل دارند! کسی اگر خدمتی کرد نمی‌تواند آن را علم کند و زمانی که فسادش رو شد بگوید: « با منِ خادمِ مردم و کشور برخورد نکنید!»

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول