اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

برنامه ریزی برای تولید داخلی اتوبوس برقی

مدیرعامل ایران‌ خودرو از تولید ۲۵۰ دستگاه خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خبر داد و گفت: برای تولید اتوبوس برقی در حال برنامه ریزی هستیم.

برنامه ریزی برای تولید داخلی اتوبوس برقی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرشاد مقیمی در حاشیه مراسم امضای قرارداد نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری تهران اظهار داشت: در ارایه خدمات به حوزه حمل و نقل عمومی هم در حوزه اتوبوس و هم مینی بوس و حتی تاکسی، ظرفیت گروه صنعتی را به کار گرفتیم تا بتوانیم ظرفیت های خالی و خلاهای حوزه حمل و نقل را برطرف کنیم.

وی افزود: در همین راستا تفاهم نامه‌ای با شهرداری تهران جهت تولید ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس منعقد کردیم که تا پایان سال محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این قرارداد، شش ماه را پیش بینی کردیم تا در این مدت تحویل را از ۱۰ دستگاه آغاز و تا ۴۰ دستگاه افزایش دهیم و محصولات به صورت ماهانه به شهرداری تهران تحویل دهیم.

وی با اشاره به قراردادهای ایران خودرو با شهرداری تهران در راستای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، درباره تولید اتوبوس‌های برقی نیز گفت: در این مورد به شهرداری تهران اعلام آمادگی کردیم و تفاهماتی نیز صورت گرفته تا بتوانیم این ظرفیت را برای کشور فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه اتوبوس های تحویلی ما به شهرداری تهران دست‌کم دارای استاندارد یورو ۴ و یورو ۶ برای نوع گازسوز است، گفت: کم کم برای تولید اتوبوس های برقی نیز اقدام خواهیم کرد. داخلی سازی این اتوبوس ها نیز یکی از اصلی ترین برنامه‌های ایران خودرو دیزل و ساپکو است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر داخلی سازی ۶۲ قطعه اتوبوس در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در راستای تحقق جهش تولید، طبق پیش بینی ها از ماه آینده تغییراتی در حوزه تولید اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول