اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گزارش فارس از ویدئوی جنجالی آزار کودک کار مرودشتی/ حقیقت ماجرا در دست بررسی است

ویدئویی از روز گذشته در فضای مجازی دست به دست می‌شود که اذعان می‌دارد کودک دست‌فروشی در محوطه تخت جمشید توسط ماموران شهرداری مرودشت مورد اذیت و تهدید قرار گرفته است که در این گزارش به بررسی حقیقت ماجرا پرداخته می‌شود.

گزارش فارس از ویدئوی جنجالی  آزار کودک کار مرودشتی/ حقیقت ماجرا در دست بررسی است

 خبرگزاری فارس از مرودشت، محمد صادقی| از روز گذشته کلیپی از پسربچه‌ای دستفروش در محوطه تخت جمشید، حومه شهر مرودشت در فضای مجازی دست به دست می‌شود که مواردی را متوجه شهرداری این شهر می‌کند.

در این کلیپ یک دقیقه‌ای پسربچه دستفروش عنوان می‌کند که در محوطه تخت جمشید مشغول فروختن آدامس بوده که ماموران شهرداری پس از ضبط آدامس‌هایش، با لگد زیر آنها زده و تهدید به زندانی کردن وی درصورت حضور مجدد کرده‌اند. این کودک کارهمچنین مدعی‌ست که صبح چهارشنبه نیز ماموران شهرداری پول‌هایش را از وی گرفته‌اند. در ادامه فردی که اقدام به فیلم‌برداری از این کودک کرده مجدد به توضیح اتفاقات افتاده می‌پردازد که این کودک در محوطه تخت جمشید مرودشت مشغول فروختن آدامس بوده که ماموران اجرائیات شهرداری وی را -کتک- زده اند و در پایان نیز تاریخ ضبط کلیپ موردنظر را چهارشنبه 28 خردادماه عنوان می‌کند.

نیت کلیپ تخریب چهره مسئولین شهر است
رهام پیکری، فرماندار ویژه شهرستان مرودشت در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: پس از مشاهده کلیپ مذکور به شهرداری و میراث فرهنگی دستور داده شده که به صورت ویژه تا حصول به نتیجه پیگیری شود.

وی احتمال داشتن اهداف مغرضانه را در پشت این کلیپ مطرح کرد و افزود: می‌بایست پس از پیدا کردن افراد در این کلیپ از ابعاد مختلف موارد مطرح شده در کلیپ بررسی شده و پیشاپیش نمی‌توان قضاوت درستی داشت.

پیکری محوطه تخت جمشید را خارج از محدوده شهرداری مرودشت عنوان کرد و گفت: به لحاظ قانونی شهرداری مرودشت اجازه ورود و دخالت در حوزه تخت جمشید را ندارد و این مجموعه زیرنظر اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مرودشت است.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی نیز گشت اجرائیاتی ندارد و تنها یک یگان خاص مجموعه تخت جمشید دارد.
معاون استاندار تصریح کرد: اگر نیت سو و تخریب مسئولین شهرستان هدف بوده باید از طریق پلیس فتا پیگیری شده و اگر سهوی بوده نیز باید به سازندگان این کلیپ آموزش های لازم داده شود.

تخت جمشید خارج از حوزه شهرداری مرودشت است

علی زارع، مسئول روابط عمومی شهرداری مرودشت نیز درمورد این کلیپ به خبرنگار فارس گفت: همان‌طور که در تصویر نیز مشهود است و در آن نیز عنوان شده، این کلیپ در محوطه تخت جمشید گرفته شده درحالی‌که حوزه فعالیت و خدمت‌رسانی شهرداری مرودشت از پل خان تا میدان ملل است و بعد از میدان ملل شهرداری اجازه ورود ندارد.

وی با بیان اینکه اتفاقی که افتاده کوچکترین ارتباطی با مجموعه شهرداری نداشته، اظهار داشت: تاریخی نیز در این کلیپ تحت عنوان چهارشنبه 28 خردادماه 1399 عنوان شده که با توجه به شهادت امام جعفر صادق(ع) و تعطیل بودن این روز، گشت اجرائیات ما نیز در تعطیلی بوده و تنها گشت تخلفات ساختمانی در آن روز فعال بوده که در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر مرودشت در حال گشت‌زنی بوده است.

زارع با اشاره به اینکه بعد از میدان ملل در حوزه کاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مرودشت است، خاطرنشان کرد: درصدد یافتن افراد حاضر در این کلیپ هستیم تا واقعیت و علت ضبط کردن این کلیپ را با جزئیات بررسی نماییم.

هیچ آزار و اذیتی به کودک نرسیده است

مردانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت به خبرنگار ما گفت: درحال پیگیری موضوع از طریق بخش حقوقی و پلیس فتا هستیم تا ابعاد مختلف برای همه به ویژه مردم روشن شود.
وی ضمن تکذیب موارد مطرح شده در این کلیپ بیان داشت: این کلیپ ساختگی بوده و هیچگونه آزار و اذیتی به این کودک نرسیده است و سازندگان این کلیپ اهداف دیگری دارند که به زودی مشخص خواهد شد.

احتمال صحت کلیپ وجود دارد

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو نفر را مامور مستقیم بررسی این کلیپ کرده به خبرنگار فارس گفت: پس از مشاهده این کلیپ در فضای مجازی به جد پیگیر موضوع شده و دو نفر را به صورت مستقیم و ویژه برای بررسی آن مامور کردم تا صحت و سقم آن مشخص شود.

وی با بیان احتمال صحت داشتن این کلیپ تصریح کرد: اگر این کلیپ صحت داشته باشد، برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت که دیگر شاهد این قبیل رفتارها با مردم باشیم.

نماینده مردم مرودشت در پارلمان ملی با تاکید بر اینکه عزیزانی که دست‌فروشی می‌کنند، باوجود اینکه به نوعی قانون را زیرپا می‌گذارند؛اما قطعا از ناچاری و اجبار به این کار روی می‌آورند، اظهار داشت: اگر این برخورد و این کلیپ صحت داشته باشد، متاسفانه این نحوه برخورد اجرائیات شهرداری با مردم عادی شده و حقوق شهروندی آنان مورد تعرض قرار گرفته است.

نماینده مجلس حوزه انتخابیه مرودشت گفت: ما به‌جای اینکه مشکلات دست‌فروشان را ریشه‌ای حل و فصل کنیم، متاسفانه به فکر پاک کردن صورت مسئله هستیم.

وی با صراحت خاطرنشان کرد: تا رسیدن به نتایج نهایی پیگیر موضوع کلیپ پسربچه آدامس فروش خواهم بود و آنچه درواقع اتفاق افتاده را به سمع و نظر مردم خواهم رسانید.

بنابه گزارش فارس، موضوع این کلیپ باید به صورت دقیق و با جزئیات بررسی شود و افراد و ارگان‌هایی که در آن دخیل هستند، پاسخگوی اتفاقات افتاده باشند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول