اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کیت تشخیص 3 بیماری در اراک به تولید انبوه ‌رسید

استاندار استان مرکزی گفت: کیت تشخیص سه بیماری برای اولین بار در کشور در استان مرکزی ساخته شده است و به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.

کیت تشخیص 3 بیماری در اراک به تولید انبوه ‌رسید

به گزارش فارس از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در مراسم رونمایی از کیت تشخیص همزمان ویروس کروناجدید، آنفولانزای تیپ A و آنفلوآنزای تیپ B در اراک اظهار کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته به سرپرستی دکتر خوانساری‌نژاد و همکاری کلینیک تخصصی امام رضا(ع) اراک برای اولین بار در کشور کیت آزمایشگاهی برای تشخیص سه بیماری به صورت همزمان ساخته شد و به زودی با کمک کارخانه‌های بزرگ کشور به تولید انبوه خواهد رسید.

استاندار مرکزی با بیان این استان در حال حاضر با توجه کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به وضعیت شکنندگی نزدیک شده،  گفت: اصناف، تولیدکنندگان، مردم و سازمان‌ها باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت وارد مرحله‌ای می‌شویم که می‌تواند استان و مردم را تهدید جدی کند.

وضعیت استان در حال حاضر با توجه کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به وضعیت شکنندگی نزدیک شده است

وی با اشاره به این که چنین شرایطی را در برخی استان‌های همجوار و شرایط حادتر را در استان‌های جنوبی شاهد هستیم عنوان کرد: در صورتی که پروتکل‌ها در استان رعایت نشود این اتفاق را تجربه خواهیم کرد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: در صورتی که شرایط بحرانی شود صرف نظر از اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا چه تصمیمی اتخاذ و اینکه تا چه حد به عنوان استاندار اختیار دارم، محدودیت های قابل توجهی را اعمال خواهم کرد.

در مقطعی تعداد مبتلایان استان حدود ۵۰ نفر بود و امروز متاسفانه به حدود ۷۰ نفر رسیده است که درصورت تداوم نگران کننده است 

 

آقازاده با بیان اینکه اعمال محدودیت قطعا برای مردم و مشاغل مشکلاتی را ایجاد می‌کند افزود: برای جلوگیری از این مسائل همه افراد متعهدانه باید همکاری داشته باشند در غیر این صورت نمی‌توان سلامت مردم را نادیده و ناچار به اعمال محدودیت خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی تعداد مبتلایان استان حدود ۵۰ نفر بود و امروز متاسفانه به حدود ۷۰ نفر رسیده است که درصورت تداوم نگران کننده است.

 کادر درمان استان در بخش تحقیق و پژوهش نیز تلاش موثری داشته‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز با بیان این که کادر درمان استان در کنار خدمت رسانی در بحث شیوع کرونا در بخش تحقیق و پژوهش نیز تلاش موثری داشته‌اند، گفت: نمونه این تلاش ساخت کیت آزمایشگاهی تشخیص سه بیماری به صورت همزمان است.

محمد جمالیان بیان کرد: میزان پایین مرگ ومیر و ابتلا در استان باوجود شرایط خاص استان‌های همجوار نتیجه تلاش و همکاری همه دستگاه و مردم به ویژه تلاش شبانه روزی کادر درمان بوده است.

۵۴ طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی استان مصوب شد که یکی از این پروژه‌ها کیت تشخیص همزمان ویروس کروناجدید، آنفولانزای تیپ A و آنفلوآنزای تیپ B است

وی ادامه داد: باوجود فشار مضاعف به کادر درمان و گستردگی کار ۵۴ طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی استان مصوب شد که یکی از این پروژه‌ها کیت تشخیص همزمان ویروس کروناجدید، آنفولانزای تیپ A و آنفلوآنزای تیپ B است که امروز رونمایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: در فصل پاییز و زمستان با فعال شدن ویروس انفلوانزا با سه نمونه متفاوت از ویروس مواجه هستیم که باوجود این کیت تشخیص، زمان و هزینه به میزان یک سوم کاهش و با یک دستگاه سه بیماری تشخیص داده خواهد شد.

جمالیان این دستاورد را افتخاری برای استان مرکزی در بخش بهداشت و درمان توصیف کرد و گفت: این دستگاه در تمام کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول