اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شیوع کرونا در 10 استان کشور به قله رسیده است/ قله دومی برای این استان‌ها مطرح نیست

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع کرونا در 10 استان کشور به قله رسیده است.

شیوع کرونا در 10 استان کشور به قله رسیده است/ قله دومی برای این استان‌ها مطرح نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حریرچی هم اکنون در ستاد کرونای استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: استان کردستان جزء استان‌هایی است که در 10 روز گذشته موارد ابتلا، بستری و مرگ ناشی از ویروس کرونا در آن رشد زیادی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با اقداماتی که توسط استانداری به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر سازمان‌ها انجام شده 3 بیمارستان بزرگ در شهر سنندج با ظرفیت 520 تخت به این موضوع اختصاص یافته است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت قابل توجهی از این تخت‌ها اشغال شده است.

وی با بیان اینکه توان تخصصی بسیار خوبی در استان کردستان موجود دارد، گفت: بهترین اقدامات بهداشتی و درمانی برای مردم در این استان با بهره‌گیری از این توان تخصصی و تجهیزاتی در حال انجام است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشت فردی و دستور عمل‌های بهداشتی در این 10 استان شاهد افزایش قابل توجه میزان بروز به کرونا هستیم.

وی افزود: استان کردستان و اکثر این استان‌ها در ماه‌های گذشته به قله نرسیده بودند و الان به قله رسیده‌اند، قله دومی برای شیوع کرونا در این استان‌ها مطرح نیست.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مردم این استان ها در تعطیلات اسفند و فروردین ماه اصول فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و کمترین میزان شیوع را داشتند، اما با توجه به بازگشایی اصناف و غیره این استان‌ها در حال حاضر دچار مشکل شده‌اند.

افزایش اختیارات ستاد مبارزه با کرونا در برخی استان‌ها

وی اذعان کرد: توصیه ما به این استان ها این است، همانگونه که در ستاد ملی کرونا کشور تصویب شد و آئین نامه آن تا روز شنبه نهایی می شود اختیارات استانی در استان‌هایی که شیوع بیشتری داشته باشند افزایش خواهد یافت.

وی درخواستی هم از دادستانی‌های استان‌های قرمز در زمینه شیوع کرونا داشت و گفت: می‌بینیم در برخی از استان‌ها که خصوصیات محلی بیشتری دارند، برخی مراسمات عروسی و عزاداری برگزار می‌شود که انتظار برخورد جدی از سوی دادستان‌ها به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس را داریم.

ابتلای 120 نفر به کرونا در یک عروسی

وی افزود: مورد داشتیم در یک استان که 120 نفر از یک عروسی به ویروس کووید 19 مبتلا شده‌اند و این زنجیره با این رویه قطع نخواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: از دادستان‌های محترم تقاضا داریم که درا این مورد اهتمام داشته باشد کما اینکه در برخی از استان‌ها اقدام انجام شده است.

وی با تاکید براینکه تنها راه حل اصلی مقابله با کرونا افزایش آگاهی مردم و رعایت مسائل بهداشت فردی، است، گفت: پوشیدن ماسک در هر خروج از خانه و شستن مرتب دست‌ها باید از سوی همه مرم مورد توجه قرار گیرد چرا که تا اینها رعایت نشود تا اطلاع ثانویه و کشف داروی این ویروس که بیش از یک سال زمان خواهد برد ما و دیگر کشورهای دنیا درگیر مرگ و میر حاصل این بیماری خواهیم بود و هر گونه بی‌احتیاطی منجر به مرگ عزیزانمان خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول