اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان در سوگ صادق آل محمد عزادار شد/ عزاداری هیئت‌های مذهبی با یک‌سوم ظرفیت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان سیاست ابلاغی این سازمان را بمناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) تشریح کرد.

گلستان در سوگ صادق آل محمد عزادار شد/ عزاداری هیئت‌های مذهبی با یک‌سوم ظرفیت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام حسن نیشابوری  صبح امروز ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) محضر حضرت ولیعصر (عج) و همه محبین اهل بیت علیهم‌السلام اظهار کرد: عزاداری هیئت‌های مذهبی با یک‌سوم ظرفیت انجام می‌گیرد.

وی با قدردانی و تشکر از همراهی بسیار خوب فعالان فرهنگی و مذهبی در اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح ملی و استانی افزود: رعایت پروتکل‌های ابلاغی در برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی باید مورد توجه باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان گفت: پیرو سوالات مکرر مسوولان هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد در نحوه برگزاری مراسم در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) طبق مصوبات ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی مواردی برای اجرا ابلاغ شده است.

نیشابوری با اشاره به اینکه همه مساجد مجاز به بازگشایی و اقامه نماز جماعت هستند اقامه عزاداری را با رعایت پروتکل‌های مربوطه اعلام کرد.

به گفته وی؛ برگزاری مراسم در ایام شهادت آن حضرت بدون تبلیغات وسیع و گسترده که موجب ازدحام جمعیت شود بمدت کوتاه پس از اقامه نماز بلامانع است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه اماکن مذهبی نسبت به اطعام در مکان مسجد و هیئت خودداری کنند، تصریح کرد: در صورت تمایل به پذیرایی در ظروف یکبار مصرف انجام شود.

نیشابوری گفت: هیئت‌های مذهبی حداکثر از یک سوم ظرفیت خود در برگزاری مراسم استفاده کنند.

وی از ائمه جماعات، کانون‌های فرهنگی، موسسات قرآنی، مساجد و هیئت‌های مذهبی خواست ضمن فضاسازی تبلیغی مناسب در محیط  از حداکثر ظرفیت خود به منظور بهره‌مندی از فضای مجازی استفاده کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان ابراز کرد: در صورت امکان همانند گذشته از ظرفیت خیرین برای انجام اجرای طرح مواسات و همدلی مومنانه در این مناسبت خاص استفاده شود.

نیشابوری از عموم مومنین و تشکل‌های مذهبی خواست نهایت همکاری با ستاد مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان را داشته باشند.

وی گفت: طبق سنت همه ساله در سالروز شهادت امام صادق (ع) مراسم دسته روی با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان و با مشارکت هیئت‌های مذهبی و عموم مردم انجام می‌گرفت اما امسال به دلیل هماهنگی با ستاد مبارزه و پیشگیری از بیماری کرونا این مراسم امسال برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول