اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

جزئیات اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی در آموزش و پرورش

شیوه‌نامه اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی برای کاستن از آلام خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر از بیماری کرونا به آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

جزئیات اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی در آموزش و پرورش

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اجرای راهکار 8-8 سند تحول با موضوع مشارکت فعال آموزش‌ و پرورش در مواجهه با نیازهای فوری جامعه از قبیل بیماری‌های فراگیر و خدمت به محرومین از زیر نظام راهبری و مدیریت سند تحول و همچنین در پاسخ به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص مواسات و کمک مؤمنانه که در نیمه شعبان مطرح فرمودند، شیوه‌نامه اجرایی مرحله دوم طرح رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه ویژه کارکنان اداری و همکاران فرهنگی را به استان‌ها ارسال کرد.

بر این اساس، دومین مرحله این رزمایش به پیشنهاد سازمان بسیج فرهنگیان و محوریت این سازمان در تمام مراکز آموزشی و پرورشی و اداری آموزش ‌و پرورش سراسر کشور برگزار می‌شود.

شناسایی و رفع مشکلات نیازمندان، گسترش و ارتقای فعالیت‌های جهادی، ادامه نقش‌آفرینی 17 هزار مدرسه و گسترش فعالیت‌های آنان به همه مدارس، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، حفظ کرامت و افزایش انگیزه کارکنان آموزش‌ و پرورش، افزایش تعامل و هم‌افزایی بین کارکنان و ... از جمله اهداف این رزمایش است. لذا این حرکت خیرخواهانه یک فرصت تربیتی و اجتماعی است تا بخشی از آلام و خسارت‌های خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر از بیماری کرونا را تسکین بخشد.

بر اساس این شیوه‌نامه، ستاد کمک مؤمنانه در این رزمایش شامل معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، سازمان بسیج فرهنگیان، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، سازمان بسیج دانش‌آموزی و مرکز بسیج فرهنگیان می‌شود.

تشکیل گروه‌های جهادی، جلب مشارکت‌ها و جذب ظرفیت‌های استانی و واگذاری کمک‌ها به مناطق اولویت‌دار از جمله وظایف اجرایی ستادهای استانی است.

این بخشنامه را می‌توانید دانلود کنید:  رزمایش همدلانه آموزش و پرورش رزمایش همدلانه آموزش و پرورش  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول