اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش توئیتری ظریف از سفرش به استانبول؛ گفت‌وگوهای سازنده‌ای با مقامات ترکیه‌ داشتم

وزیر خارجه ایران در گزارشی توئیتری گفت‌وگوهایش با مقامات ترکیه‌ را سازنده خواند و گفت که همسایگان همیشه برای ایران در اولویت قرار داشته و دارند.

گزارش توئیتری ظریف از سفرش به استانبول؛ گفت‌وگوهای سازنده‌ای با مقامات ترکیه‌ داشتم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که عصر دیروز (یکشنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ترکیه به استانبول سفر کرد، لحظاتی پیش در توئیتی درباره این سفر نوشت: گفت‌وگوهای سازنده‌ای با دوستم مولود چاووش اوغلو (وزیر خارجه ترکیه) و دیگر مقامات ارشد این کشور در استانبول داشتم و تبادلات عمیق و تصمیمات مفیدی در راستای همکاری‌های دوجانبه و همچنین موضوعات منطقه‌ای و جهانی صورت گرفت. 

ظریف بر ضرورت مشورت‌ها و رایزنی‌ها تأکید کرده و نوشته است: رایزنی‌های نزدیک حائز اهمیت است.

وی با اشاره به مقصد بعدی سفرش یعنی مسکو عنوان کرد: مقصد بعدی مسکو است.

وزیر خارجه همچنین عنوان کرد: همسایگان همیشه در اولویت ما هستند.

 

 

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران عصر دیروز (یکشنبه) به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود به استانبول سفر کرد و قرار است در ادامه این سفر به روسیه نیز برود و با لاوروف دیدار و به گفت‌وگو بپردازد.

وی در بدو ورود به استانبول عنوان کرد: روابط دو کشور ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف تنگاتنگ است، اما نیاز به مشورت‌های مستمر دارد. به دلیل کرونا این مشورت‌ها در سطوح بالای دو کشور انجام نشده است، هر چند که رؤسای جمهوری و وزرا و مسئولان کمیسیون مشترک تلفنی گفت‌وگو کردند.

ظریف افزود: ضروری دیدم سفری به ترکیه برای مسائل دوجانبه و گفت‌وگو درباره از سرگیری روابط اقتصادی و همکاری‌های انرژی و مسائل منطقه‌‌ای داشته باشم.

وزیر خارجه ایران دو دور گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود داشت و پس از آن نیز در نشست خبری مشترک شرکت کرد و گفت:  تا پایان این ماه انتقال گاز طبیعی به ترکیه از سر گرفته می‌شود و برقراری پروازها بین 2 کشور نیز در آینده در برنامه قرار دارد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول