اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مهلت 2 ماهه وزیر آموزش و پرورش به مدیران مشمول تعارض منافع

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: مصمم هستم مدیریت تعارض منافع را در آموزش و پرورش عملیاتی کنم و در مسیر بدون بازگشت قرار دهم.

مهلت 2 ماهه وزیر آموزش و پرورش به مدیران مشمول تعارض منافع

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،  محسن حاجی‌میرزایی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مدیریت تعارض منافع از اصلی‌ترین راهبردهای ‫پیشگیری از فساد است. ‏مصمم هستم مدیریت تعارض منافع را در آموزش و پرورش عملیاتی کنم و در مسیر بدون بازگشت قرار دهم.

وی افزود: ‏تدوین و ارائه لایحه "نحوه مدیریت ‫تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی" یکی از شاخص ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای پیشگیری از فساد، استقرار فرهنگ ‫عدالت اداری و سیاسی است.

وزیر آموزش و پرورش  خاطرنشان کرد: هدف از مدیریت تعارض منافع، ارتقای اعتماد عمومی، پیشگیری از تاثیر منافع شخصی مسئولان و کارمندان بر نحوه انجام وظایف و اختیارات قانونی آنها، ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و تقویت کارآمدی و کارایی است.

حاجی میرزایی تصریح  کرد: در جهت صیانت و رعایت حقوق ‫معلمان و ‫دانش آموزان، ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد و جلوگیری از هرگونه تعارض منافع در نظام تعلیم و تربیت،ممنوعیت تصدی مسئولیت مدیران  دارای تعارض منافع را در چارچوب اختیارات وزیر به مدیران کل آموزش و پرورشاستانهای کشور ابلاغ کردم.

‏وی در ادامه  اضافه کرد: ممنوعیت هم زمان راه اندازی و اداره مدرسه غیردولتی، عضویت در شورای سیاستگذاری و شورای نظارت استان ها، قرارداد همکاری با مهندسین مشاور، انعقاد قرارداد اجرای طرح های پژوهشی و...از جمله مصادیق تعارض منافع در آموزش و پرورش  است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مشمولان این دستور باید حداکثر ظرف مدت دوماه تکلیف خود را مشخص کنند یا توقف اینگونه فعالیت‌ها یا استعفا از تصدی پست اجرایی و انصراف از عضویت در شوراهای مذکور؛ فقط یکی را انتخاب کنید.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول