اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خبرنگار مصدوم گنبدی، چشم‌انتظار حمایت استاندار و مدیرکل ارشاد

عبدالقیوم آق‌آتابای خبرنگار باتجربه گنبدی است که در مسیر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست توسط دامداران غیرمجاز مصدوم شده و حالا نیازمند توجه جدی مدیران ارشد استانی است.

خبرنگار مصدوم گنبدی، چشم‌انتظار حمایت استاندار و مدیرکل ارشاد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، خبرنگاران همواره سنگ زیرین آسیاب تحولات و رخدادهای مختلف بوده و هستند و همواره این قشر مظلوم و بی‌دفاع در کشاکش روزگار کسی را به عنوان حامی و پشتوانه خود مشاهده نکرده‌اند.

این موضوع نه امروز بلکه از روزها و ماه‌ها و سال‌ها قبل به عنوان یک رویه نامبارک در سیستم فرهنگی کشور موج می‌زند که فقدان بیمه تامین اجتماعی بخش عمده‌ای از خبرنگاران به ویژه خبرنگاران آزاد، عدم بیمه تکمیلی همان عده معدود بیمه شده، عدم حمایت‌های صنفی و تخصصی، عدم حمایت قضایی به صورت مشخص و ساختارمند، طلبکاری همیشگی مدیران و تصوری مبتنی بر روابط عمومی بودن خبرنگاران و ... تنها بخشی از مشکلات این عزیزان است.

اما در شهرستان گنبدکاووس که در حوزه خبری و رسانه‌ای یکی از جریان‌سازترین شهرستان‌های استان گلستان به شمار می‌رود، در ماه‌های اخیر اتفاقی رخ داد که بار دیگر جامعه خبرنگاری را دچار اندوهی فراوان کرد،

«عبدالقیوم آق‌آتابای» خبرنگار و فعال اجتماعی گنبدکاووس که به عنوان مدیرعامل شرکت تعاونی مرتع‌داران این شهرستان نیز فعالیت می‌کند در یکی از روزهای بهار امسال در مسیر مبارزه با سوءاستفاده‌گران از منابع طبیعی و تجاوزگران به مراتع در حالیکه در حال تهیه گزارشی مستندگونه و مقابله با این پدیده بود توسط تخریب‌کنندگان به منابع طبیعی مورد اصابت گلوله مستقیم تفنگ شکاری قرار می‌گیرد.

او در تشریح این حادثه اینگونه می‌گوید: روزی که با تفنگ شکاری مصدوم شدم، آن فرد من را که تنها و بی‌دفاع مانده بودم از دو متری با شلیک مستقیم تفنگ شکاری به شدت زخمی کرد، هنوز از درد تیراندازی به خودم می‌پیچیدم که طرف لوله اسلحه را روی پیشانیم گذاشت و با تهدید گفت که سریعا از آنجا برویم.

حال او در بستر بیماری پس از طی دوره درمان اولیه در بیمارستان، در منزل خودش بستری است و قادر به تحرک و راه رفتن نیست. به نظر می‌رسد امروز وظیفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست، مدیرکل منابع طبیعی و البته استاندار گلستان است که از وی حمایت کرده و چه در حوزه قضایی برای برخورد جدی با فرد ضارب و چه در حوزه حمایت‌های مالی برای درمان و بهبودی عبدالقیوم آق‌آتابای به میدان بیایند.

گفتنی است «عبدالقیوم آق‌آتابای» که هم اکنون مدیرمسئول یک هفته نامه و مدیر پایگاه خبری است، عضویت در هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان و مدیر نمایندگی این تشکل در شرق استان گلستان را در کارنامه خود داراست و بارها نیز از وی به عنوان خبرنگار فعال در سطح شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان تجلیل شده است.

انتهای پیام/83014/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول