اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پذیرش تکفل ۱۰ هزار و ۴۰۰ یتیم به نیابت از شهدا /کمک برای احداث مسکن مدد‌جویان

با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران شناسنامه 10 هزار و 400 شهید استان مازندران برای تکفل همین تعداد یتیم به بزرگترین خیّر کشور محمدجلیلی شیردره اهدا شده است.

پذیرش تکفل ۱۰ هزار و ۴۰۰ یتیم به نیابت از شهدا /کمک برای احداث مسکن مدد‌جویان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، پذیرش تکفل ۱۰ هزار و ۴۰۰ یتیم مازندران به نیابت از تعداد شهدای استان و آغاز طرح توانمند‌سازی مسکن نیازمندان سوادکوه از اتفاق‌های برجسته کمک به محرومان کمیته امداد امام خمینی استان مازندران در شهرستان سوادکوه بود.

*۳۲۰ هزار نفر در مازندران زیر خط فقر قرار دارند

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مازندران از وجود ۷۶ هزار خانوار مددجوی تحت پوشش استان مازندران خبر داد و با بیان اینکه ۳۲۰ هزار نفر در مازندران زیر خط فقر قرار دارند، گفت: مازندران در لوای فضای سبز و زیبایی قرار دارد و مدیران و مسؤلان، مازندران را زیبا می‌بینند ولی در درون مازندران فقر زیادی وجود دارد که به چشم نمی‌آید و افرادی که صورتشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند ولی به کمیته امداد مراجعه نمی‌کنند را هم داریم.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه با اشاره به اینکه فقر در مازندران بالاست، افزود: ۴ هزار نفر نیازمند، پشت نوبت دریافت مسکن داریم که امسال احداث ۲۱۰ واحد مسکن محرومان را در دستور کار داریم.

وی از وجود ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و هزار و ۵۰۰ دانشجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی مازندران تقبل شهریه ۳۰۰ تا یک‌میلیون از هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و تا ۳ میلیون تومان شهریه دانشجویان خبر داد و خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال با تسهیلات ویژه پرداخت شد.

 

وی با تقدیر از محمد جلیلی‌شیر‌دره به عنوان خیّر که تکفل ۱۰ هزار و ۴۰۰ یتیم مازندران را پذیرفت، اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ یتیم و ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در طرح محسنین و ۴ هزار نفر نیازمند مسکن در مازندران داریم و تقویت صندوق خیران هم از اولویت‌های ما است و هر مبلغی که در این صندوق واریز شد تا ۵ میلیون تومان بدون درصد و تا ۳۰ میلیون تومان با ۳ درصد کارمزد است که نیازمند حمایت خیرین است.

عالیشاه با بیان اینکه امسال ۲۰۶ میلیارد تومان اعتبار اشتغال در مازندران داریم و از همکاری فرمانداران و بانک‌ها تشکر کرد و با بیان اینکه هر شهرستانی پیشتاز باشد، وام بیشتر اشتغال برای آنها واریز می‌کنیم، افزود: با کلنگ‌زنی طرح مسکن در شهر پل‌سفید، این شهرستان به عنوان شهر فاقد نیازمندان مسکن و به عنوان نمونه مازندران معرفی می‌شود.

*ساخت ۲ مسکن ایتام با کمک دانش‌آموزان مازندران

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مازندران با اشاره به اینکه امروز به برکت شهدا طرح «امواجی از بهشت» که به عنوان طرحی ملی انتخاب شد و به نیت شهدا، تکفل امور ایتام را پذیرا می‌شوند و تقدیم جان در راه خدا تنها فعالیتی است که بالادست ندارد و به برکت شهدا، این طرح، برکت دارد، افزود: در جلسه استانی با حضور رییس کمیته امداد کشور، محمد جلیلی‌شیر‌دره در آن جلسه اعلام کردند که به نیابت ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید حمایت از ۱۰ هزار و ۴۰۰ یتیم استان را پذیرا شدند و مدیر کل آموزش و پرورش استان هم ۱۰ هزار و ۴۰۰ کلاس با نام شهید را انجام می‌دهند که دانش‌آموزان هر کلاس هم به نیابت از هر شهید از ایتام حمایت می‌کنند.

 

وی به طرح «دوشنبه‌های پر‌مهر» با اختصاص صندوق کمیته امداد در روز دوشنبه توسط آموزش و پرورش برای تبلیغ فرهنگ صدقه در مدارس خبر داد و گفت: ۱۸۰ میلیون تومان در بیش از هزار و ۳۰۰ مدرسه استان جمع‌آوری شد که با آن مبلغ، منزل ۲ یتیم بهشهر ساخته شد.

*حفظ حیثیت خانواده‌های نیازمند

 

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه برای توانمند‌سازی، خانواده‌ها را به این باور برسانیم که خانواده‌ها بر سر پا بایستند و نگاه توانمند‌سازی مورد نیاز باشد و نه اینکه به تولید فقر بیانجامد و این رویکرد در جامعه تعمیم پیدا کند که کمیته امداد امام خمینی چند ماموریت دارد و توانمند‌سازی با ایجاد اشتغال مهم است.

سعید یزدانی با انتقاد از اینکه برای کمک یا افتتاح منازل نیازمندان اقدام به حضور انبوهی از مدیران می‌شد که در زمان حضور در فرمانداری اعلام کردم که برای افتتاح هر خانه محروم یا کمک به نیازمندان ۳ یا ۴ مدیر و در شب انجام شود و رسانه‌ها هم برای تبلیغ خدمت نظام با تصاویر مناسب اقدام کنند تا حیثیت خانواده‌ها حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت ۱۸ واحد مسکونی در سوادکوه تلاش می‌کنیم تا یک سال آینده جشن مسکن‌دار‌شدن همه خانواده‌های کمیته امداد سوادکوه برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۳۶ خانوار کمیته امداد فاقد مسکن در سوادکوه داریم که شهرداری زمین را اهدا کند و با کمک خیرین، دولت و کمیته امداد تا یک سال آینده احداث می‌شود.

*لزوم تعیین‌تکلیف ۷ خانه محروم سوادکوه

 

محمد جلیلی‌شیر‌دره از کمک برای احداث مسکن مدد‌جویان سوادکوه خبر داد و گفت: خانواده‌هایی هستند که به هیچ شکل نمی‌توانند توانمند‌سازی شوند و شرایط سختی دارند و تقاضا از مدیرکل دارم که در پرداخت اقساط که توان پرداخت و پشتیبانی ندارند، کمک شوند.

بزرگترین خیر کشور با بیان اینکه تا پایان سال ۱۳۹۷ قرار بود ۱۱ واحد خانه محروم در سوادکوه تحویل شود ولی ۷ واحد هنوز تحویل نشد و باید برنامه‌ریزی شود و خانواده‌های گرفتار، تعیین‌تکلیف شود.

*حمایت شهرداری و شورای شهر

حسن یحیی‌پور شهردار و فرزاد درزی رئیس شورای شهر پل‌سفید نیز در این جلسه از همکاری با کمیته امداد برای کمک به نیازمندان تاکید کردند.

* بزرگترین خیّر کشور در مازندران

 

مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه محمد جلیلی‌شیر‌دره با پذیرش تکفل ۱۰ هزار و ۴۰۰ یتیم استان مازندران به نیابت از شهدای استان مازندران و پرداخت ماهانه ۱۰۴ میلیون تومان به عنوان بزرگترین خیّر کشور است، گفت: برای ساخت مسکن نیازمندان سوادکوه هم ۳۵ میلیون تومان به صورت بلا‌عوض از طرف کمیته امداد و ۳۰ میلیون تومان هم از طرف محمد جلیلی‌شیر‌دره برای هر واحد پرداخت می‌شود.

* جشن توانمند‌سازی خانوار‌های نیازمند فاقد مسکن در شهرستان سوادکوه

مسعود قنبری با بیان اینکه ۳۶ خانوار نیازمند فاقد مسکن در شهرستان سوادکوه حضور دارند، افزود: جشن توانمند‌سازی خانوار‌های نیازمند فاقد مسکن در شهرستان سوادکوه با همکاری کمیته امداد و خیرین تا ۶ ماه دیگر قابلیت احداث دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول