اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده مجلس: در بحث مشکلاتی معیشتی معلمان کار جدی انجام شود

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما انتظار داریم در بحث مشکلاتی معیشتی کار جدی انجام شود و مجلس هم کمک کند تا آموزش و پرورش بتواند به رسالت‌های اصلی خود که همان پرورش نیروی انسانی آینده نظام است، بپردازد.

نماینده مجلس: در بحث مشکلاتی معیشتی معلمان کار جدی انجام شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی عسکری نماینده  مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه 25 خرداد 99) پارلمان در جریان ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش یعنی آینده این کشور و چهره فردای کشور را باید در سیمای امروز آموزش و پرورش دید؛ بنابراین عملکرد امروز ما تعیین کننده آینده نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری این بیانیه را سرآغاز ورود به یک عصر جدید دانستند که در واقع عصر تمدن سازی نوین اسلامی است و ما باید انسان‌هایی را در آموزش پرورش تربیت کنیم که انسان تراز گام دوم انقلاب باشند و انسان و افکار جدید می‌تواند این تحول را در کشور ما ایجاد کند. 

 نماینده  مردم کرج در مجلس با اشاره به اظهارات حاجی‌میرزایی در صحن علنی مجلس درباره اسناد بالادستی گفت: آقای حاجی‌میرزایی اسناد بالادستی نیاز به برنامه عملیاتی، زمانبندی و شاخص‌های ارزیابی دارد که ما انتظار داشتیم این‌ها به روشنی در گزارش شما آمده باشد که امیدواریم در ادامه صحبت‌ها به این موارد اشاره کنید که برای تبدیل اسناد بالادستی به برنامه عملیاتی دارای زمانبندی چه اقداماتی انجام شده است.

عسکری اضافه کرد: تا کی باید آموزش و پرورش درگیر مسائل و دغدغه‌های معیشتی و استخدامی باشد و نیروهای حق التدریسی شرکتی، آموزشیاران نهضت سواد آموزی که مدام برای تحقق مطالبات خود جلوی مجلس  دست به تجمع بزنند و یا به نمایندگان مراجعه کنند. این خلاف اعتلای منزلت اجتماعی است که در سند تحول آموزش و پرورش که وزارتخانه باید آن را پیاده کند، است.

وی تاکید کرد: ما انتظار داریم در بحث مشکلاتی معیشتی کار جدی انجام شود و مجلس هم کمک کند تا آموزش و پرورش بتواند به رسالت‌های اصلی خود که همان پرورش نیروی انسانی آینده نظام است، بپردازد. 

 نماینده  مردم کرج در مجلس می‌گوید: در بحث نظام پرداخت بر اساس شایستگی و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه‌بندی اقدامات کامل نبوده است و نیاز به کارهای بیشتر و کامل‌تری است. 

عسکری با اشاره به مشکلات در دانشگاه‌های‌ فرهنگیان گفت: متاسفانه شاهدیم برخی از این دانشگاه‌ها از حداقل امکانات برخوردار نیستند و دانشجویان برای حداقل امکانات مراجعه می‌کنند.

وی گفت: بحث نظام جامع ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش یکی از ضرورت‌هایی است که در آموزش و پرورش به آن اشاره شده بنابراین اگر به درستی اتفاق بیفتد خیلی مسائل قابل حل خواهد بود؛ تحول بنیادین شیوه‌های ارزیابی یکی از موضوعاتی است که به اعتقاد من می‌تواند در مسیر توسعه فرهنگ تفکر، خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان مؤثر باشد و رویکرد کنترلی و حفظ محوری در آموزش و پرورش را به رویکرد ارتقاء ‌نگرش و مهارت افزایی و ارتقاء خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان تبدیل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول