اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

درخشش عکاس گیلانی در جشنواره عکس هنر کرواسی

منتخب بیست‌و‌پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی هنر عکاسی کرواسی خواستار توجه مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنر عکاسی شد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایجاد صندوق‌های حمایتی می‌تواند به عکاسان جوان و علاقه‌مند جهت خرید تجهیزات عکاسی وام‌های کم‌بهره پرداخت کند.

درخشش عکاس گیلانی در جشنواره عکس هنر کرواسی

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، دو اثر «سپهر شمسی‌نژاد» عکاس گیلانی در بیست‌وپنجمین دوره از جشنواره عکس هنر کرواسی در بین ۲۴۸ عکس از کشورهای اتریش، بوسنی، مونته نگرو، کراوسی، هند، ایتالیا، مقدونیه، اسلوونی، آلمانی، صربستان و موریتانی به عنوان آثار منتخب شناخته شد.

«سپهر شمسی‌نژاد» عکاس ۲۴ ساله گیلانی، ساکن شهرستان آستارا بوده و عکاسی را از سال ۹۶ به صورت حرفه‌ای آغاز کرده که علاوه‌بر برپایی دو نمایشگاه مشترک عکس شهرستانی و یک نمایشگاه مشترک استانی، مقام سوم در اولین دوره از جشنواره گیلان‌گردی را ازآن خود کرده است.

 

دریافت لوح تقدیر به عنوان منتخب جشنواره عکس خیام، جشنواره عکس سلامت روان، جشنواره بین‌المللی عکس فیلارمونیا، جشنواره عکس Ala Archa، جشنواره عکس صنایع‌دستی در استان اصفهان و بیست‌وسومین دوره از جشنواره هنر عکاسی کرواسی از دیگر افتخارات «سپهر شمسی‌نژاد» در هنر عکاسی است.

«انتظار» و «بیم و امید» عکس‌هایی هستند که در بیست‌وپنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی عکس هنر کراوسی منتخب شده‌اند؛ عکس‌هایی که مفهوم تنگ‌دستی، تنهایی و نگرانی از آینده را به مخاطب القا می‌کنند؛ مفاهیمی که عکاس، آن‌ها را در چهره مردمان روستا به قاب کشیده است. 

 

منتخب بیست‌و‌پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی عکس هنر کرواسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خواستار توجه مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنر عکاسی شد و اظهار کرد: بسیاری از عکاسان فاقدبیمه بوده و در شرایط سخت به کار عکاسی مشغول هستند و به لحاظ مالی هیچ پشتوانه‌ای ندارند. 

سپهر شمسی‌نژاد بالا بودن قیمت‌ها و عدم‌دسترسی به ابزار و ملزومات عکاسی را ازجمله موانع پیش‌روی هنر عکاسی عنوان کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایجاد صندوق‌های حمایتی می‌تواند به عکاسان جوان و علاقه‌مند جهت خرید تجهیزات عکاسی وام‌های کم‌بهره پرداخت کند.

وی با بیان اینکه مطالعه، پشتکار، عشق و علاقه به کار می‌تواند زیرساخت فکری یک عکاس را تشکیل دهد، تصریح کرد: آینده عکاسی در ایران به این بسته دارد که عکاسان چقدر به فضاهای فکری و نظریه های گوناگون مسلط باشند و تا چه چه بتوانند آن را درونی کنند. 

منتخب بیست‌وپنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی عکس هنر کرواسی مبانی فکری جشنواره‌های ملی را سیاسی‌زدگی توأم با رفتارهای سلیقه‌ای دانست و بیان کرد: سطح جشنواره‌های ملی و بین‌المللی داخل کشور متأسفانه شرایط مطلوبی نداشته و بسیاری از داوران این جشنواره‌ها از اساتید و عکاسان مشهور نیستند.

انتهای پیام /۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول