اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

رفع اتهام از یک وزنه‌بردار بعد از 933 روز/ورزشکار هندی به دنبال خسارت از IWF

وزنه‌بردار هندی اعلام کرد با توجه به اتهامات وارد شده مبنی بر دوپینگ و ثابت شدن بی‌گناهی‌اش، به دنبال دریافت خسارت از فدراسیون جهانی است.

رفع اتهام از یک وزنه‌بردار بعد از 933 روز/ورزشکار هندی به دنبال خسارت از IWF

به گزارش خبرگزاری فارس، وزنه‌بردار هندی که بعد از 2 سال و نیم از اتهامات دوپینگ پاک شده، به دنبال خسارات وارده به مبلغ 6 رقمی در آمریکاست.

سانجیتا چانو خوموکچام در سال 2017 در کمپ تمرینی لاس‌وگاس حضور داشت تا در مسابقات جهانی آناهایم شرکت کند اما تست دوپینگ این وزنه‌بردار مثبت شد.

اکنون بعد از 933 روز، فدراسیون جهانی طبق شواهد آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اتهامات را پس گرفته است. در این مدت سانجیتا به مدت 9 ماه تعلیق شد و تعدادی از مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو را هم از دست داد.

این بانوی وزنه‌بردار از همان ابتدا برای بی‌گناهی خود اعتراض کرد اما در ادامه تهدید به اخراج و مجازات‌های مالی شد. امضای او جعل و حساب‌های شخصی او توسط دیگران مورد استفاده قرار گرفت.

نمونه مثبت او نیز با 2 عدد متفاوت نشان داده شد و تجهیزات آزمایشگاهی که برای تجزیه و تحلیل نمونه وی در آزمایشگاه در سالت لیک سیتی مورد استفاده قرار گرفت، دارای 2 شناسنامه متفاوت بود. نمونه B این وزنه‌بردار هندی 3 ماه بعد از تست اولیه مورد آزمایش قرار گرفت.

این وزنه‌بردار در گفت‌وگو با insidethegames اظهار داشت: خوشحالم که بالاخره بی‌گناهی من ثابت شد و از اتهامات پاک شدم. اما درباره شانس‌هایی که از دست داده‌ام چه کسی پاسخگوست؟

سانجیتا یادآور شد: چه کسی مسئولیت‌ آسیب‌های روانی را که به من وارد شده برعهده می‌گیرد؟ شما یک ورزشکار را به حالت تعلیق درمی‌آورید، سالها بدون حکم در انتظار می‌گذارید و در نهایت یک ایمیل می‌فرستید و می‌گویید از اتهامات پاک هستید. این شبیه یک جوک نیست؟

این وزنه‌بردار ادامه داد: هر ورزشکاری آرزوی حضور و کسب مدال در المپیک دارد اما این شانس توسط فدراسیون جهانی از من گرفته شد. نه این نحوه عملکرد IWF نیست. آنها باید از من عذرخواهی کنند و توضیح دهند. فرد یا سازمان مسئول هم باید مجازات شود. من از IWF جبران خسارت می‌خواهم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول