اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بروجردی: تئاترهای امسال باید جذاب‌تر از هر سال باشد/ کمدی یا درام فرقی نمی‌کند

اعظم بروجردی، کارگردان تئاتر که این روزها سه نمایش در مسیر اجرا دارد، گفت: به نظر من امسال باید کارگردان‌ها به جذابیت آثار توجه بیش‌تری داشته باشند حال چه در ژانر کمدی باشد و چه درام فرقی ندارد.

بروجردی: تئاترهای امسال باید جذاب‌تر از هر سال باشد/ کمدی یا درام فرقی نمی‌کند

«اعظم بروجردی» کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد که سه نمایشنامه در دست آماده سازی دارد و متن آنها را نوشته است.

وی در این باره گفت: یکی از این کارها با عنوان «زلیخا» است که به موضوع همان یوسف و زلیخا تا حدودی می‌پردازد، دیگری هم درباره خود «حضرت یوسف(ع)» است و اما نمایشنامه سوم موضوع متفاوتی دارد.

وی در ادامه افزود: نمایشنامه یوسف به سه مفهوم پیراهن یوسف از بشارت دهندگی تا ترس و پاره شدن پیراهن می‌پردازد. این پیراهن‌ها در نمایش همدیگر را در محفلی ملاقات می‌کنند و به حقیقتی می‌پردازند.

بروجردی درباره اجرای نمایش‌هایش گفت: من کارها را آماده کردم که در صورت مهیا شدن شرایط و پیدا کردن سالن هر کدام که بشود را به اجرا می‌برم.

وی با اشاره به اینکه در نگارش آثار مذهبی نمی‌تواند روتین بنویسد، گفت: من هیچوقت تصمیم به اجرای نمایش مذهبی معمولی  مثلا شفای یک بیمار ، مسلمان شدن کسی یا از این دست مسائل نپرداختم. همیشه خواستم اگر نمایش مذهبی کار می‌کنم با قید تفکر باشد تا مخاطبان را به فکر فرو ببرد چون خودم با فکر زیاد می‌نویسم  و احساس می‌کنم اگر اینطور نباشد هم وقت خودم را و هم زمان مخاطب را تلف کرده‌ام.

بروجردی اظهار داشت: بنابراین تلاش می‌کنم هم خودم از نوشته‌هایم چیزی یاد بگیرم و هم اینکه مردم اگر وقت می‌گذارند به فکر هم فرو بروند حال اگر تماشاچی دوست ندارد این نوع کارها را ببیند ، اشکالی هم ندارد اما این مباحث هم صرفا جنبه یادآوری دارد.

وی درباره بازگشایی سالن‌های تئاتر در تیر ماه و رعایت مسائل مختلف گفت:‌اینکه گفته‌اند 50 درصد سالن پر باشد که خب همینطور هم همیشه هست و خیلی نمایش‌ها اصلا پر نمی‌روند ، بنابراین عادی است  حال همیشه هم هنرمندان مسائل بهداشتی را رعایت می‌کردند الان هم بیشتر رعایت کنند، مردم هم خود را موظف کنند بهرحال آن کسانی که تئاتر را دوست دارند در همین دوره هم به سالن‌ها با رعایت موازین بهداشتی خواهند آمد و جای نگرانی ندارد.

این هنرمند و کارگردان تئاتر افزود:  بهرحال سالن‌ها باید راه بیافتند ، نمی‌توان مسئله معیشت را در نظر نگرفت. خیلی‌ها دیگر حتی به فکر سلامتی هم نیستند و اینکه فقط کار کنند و زندگی‌شان جریان داشته باشد اما بهرحال همه این‌ها در کنار هم باید رعایت شود؛ هم بهداشت و مسائل سلامتی و هم معیشت هنرمندان و تفریح و نشاط مردم. 

وی در پاسخ به این سؤال به نظرش چه نوع کارهایی می‌تواند پس از این دوره طولانی برای مخاطب مناسب باشد، گفت:‌به نظر من اینکه درام باشد یا کمدی فرقی نمی‌کند، همیشه هم کارهای کمدی نیست که جاذب است مهم این است که اگر درام یا کمدی و هر ژانر دیگری جاذب باشد و این خود فاکتورهای خاصش را دارد تا مخاطب را جذب کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول