اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وعده معاون استاندار برای حل مشکل بی‌آبی روستاهای ماهشهر

به دنبال انتشار گزارش خبرگزاری فارس با عنوان «من هم غیزانیه هستم» سریال تنش بی آبی در خوزستان و انعکاس مشکل بی آبی در این استان از جمله شهرستان بندرماهشهر، نشستی باحضور مسئولان استانی و محلی موضوع کاهش آب شرب بندر ماهشهر بررسی و تمهیدات لازم جهت رفع این معضل توسط کارشناسان دستگاههای ذی ربط اتخاذ شد.

وعده معاون استاندار برای حل مشکل بی‌آبی روستاهای ماهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر؛ معاون عمرانی استاندار خوزستان در حاشیه بازید از مناطق مختلف و تاسیسات آبرسانی شهرستان در محل فرمانداری بندرماهشهر اظهار داشت : در بازدید بعمل آمده از تأسیسات و نقاط کم آب شهرستان مقرر نمودیم در بخش روستایی بمدت زمان کوتاهی خط لوله آب منتهی به روستای گُرگُر و ۹ روستاهای اطراف آن به تصفیه خانه مرغزار متصل شده و ۳۰ لیتر بر ثانیه آب را به سمت روستاهای ذکر شده روانه سازد که مشکل کم آبی این روستاها برطرف خواهد شد. 

عبیات در خصوص برطرف نمودن مشکل کم آبی نقاط شهری بندر ماهشهر عنوان کرد: در خصوص این مناطق بویژه مرکز شهر ، کوی آزادگان، شهرک شهید رجایی، باتوجه به بازدید میدانی بعمل آمده، مصوب شد کارگروهی متشکل از کارشناسان دفتر فنی استانداری، شرکت آبفا خوزستان و سازمان آب و برق جهت مدیریت دقیق انتقال و توزیع آب، مشخص نمودن و برطرف کردن نقاط فرسوده دارای شکستگی و همچنین بررسی امکان احداث برخی خطوط بین شبکه و خطوط انتقال در هفته جاری اقدام فوری نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو  می توانیم با اجرا نمودن تمهیدات اتخاذ شده این کارگروه، در کوتاه مدت این مشکل را مدیریت و تا حدودی برطرف کنیم؛ ضمن آنکه در راستای پایداری آبرسانی به نقاط شهری برای بلند مدت نیز با در نظر گرفتن سایر جوانب و نتیجه کارشناسی این کارگروه، تصمیماتی در جلسه با مدیران استانی اتخاذ خواهد شد تا ان شاءالله در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. 

در گزارش منتشر شده از خبرگزاری فارس طی روزهای گذشته، مردم روستاهای بخش مرکزی به ویژه، گرگر، گمبزون، حدید، بسیتین، هشچه و همچنین نقاط شهری از جمله فاز۶ و ۷، کوی آزدگان و شهرک های حاشیه ای از قطعی مکرر آب و کمبود آب شرب گلایه مند بودند و رفع این مشکل را به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا که نیاز مبرم به رعایت موارد بهداشتی است؛ خواستار شدند.

در بخشی از این گزارش آمده است، عساکره از اهالی روستاهای حدید گفت: واقعا قطعی آب و برق در این ایام تابستان گرم و همزمانی با شیوع بیماری کرونا، شرایط را برای خانواده‌های ما غیرقابل تحمل کرده است، این موضوع اگررفع نشود، واقعا ظلمی در حق روستاییانی است که تنها به امید رونق کشاورزی درنقاط دورازشهر، سکونت دارند.


باوی از ساکنین روستای هشچه نیز درادامه با ابراز گلایه‌مندی ازبی‌توجهی مسئولان به مشکلات روستاییان گفت: طی سفرهای مسئولین به روستاهای شهرستان، خبر از تصویب بودجه‌هایی برای رفع مشکلات روستا می دهد اما خروجی آن تنها پروژه‌های نیمه کار آسفالت‌ ریزی و جدول کاری است که از اولویت‌های مردم نیست.

وی افزود: در شرایطی که شهرستان بندرماهشهر از بودجه‌های خوب دولتی و شرکت‌های خصوصی تحت عنوان شورای راهبردی شهرستان برخورداراست، چرا توجهی به نیازهای روستاییان نداشته اند و تنها به انجام پروژه‌هایی در مرکز شهرها اکتفا کرده‌اند و وضعیت روستاها ازابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تغییر چندانی نداشته است که بسیار جای تاسف دارد.

گفتنی است، سلسله گزارش های خبرگزاری فارس در بندرماهشهر تا رفع کامل مشکل بی آبی به ویژه در مناطق حاشیه ای و روستایی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول