اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

در مجلس انقلابی علم مقابله با فساد به دست عده‌ای معدود نباشد

دبیر جمعیت پیروان زینب(س) فارس گفت: چرا در مجلس انقلابی که یادگار شهیدان سرفرازی همانند شهید مدرس، شهید دیالمه و شهید آیت است، علم مقابله با رانت و فساد سازمان‌یافته، فقط توسط عده‌ای معدود از نمایندگان برافراشته می‌شود؟

در مجلس انقلابی علم مقابله با فساد به دست عده‌ای معدود نباشد

فاطمه خسروپور در گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری فارس در شیراز، به بررسی موضوع رد اعتبارنامه نمایندگانی که شائبه رانت و فساد سازمان یافته داشته و انفعال نمایندگانی که در این زمینه سکوت کرده، به لزوم اهمیت عدالت و مقابله با فساد در گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم نقشه راه برای آینده نظام جمهوری اسلامی است و در یک نگاه کلی باید گفت «بیانیه بسیار مهم و راهبردی گام دوم انقلاب یکی از مهم‌ترین منابع تدوین چشم‌انداز مطلوب اداره جامعه است و مجلس شورای اسلامی به جهت نقش‌آفرینی و جایگاه والای خود در وضع و تصویب قوانین در راستای نظام‌سازی و نهادسازی می‌‍‌تواند گام‌های موثری در جهت تحقق بیانیه گام دوم و دیگر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بردارد.»
وی با بیان اینکه اهمیت عدالت به عنوان یکی از عرصه‌های الزام‌آور در گام دوم انقلاب اسلامی نیز قابل اهمیت است، افزود: اهمیت عدالت و مبارزه با فساد به حدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، طهارت اقتصادی را شرط مشروعیت همه مقامات نظام دانسته و بر حمایت از قشرهای نیازمند تأکید کرده‌اند.
دبیر جمعیت پیروان زینب(س) فارس بیان کرد: شروع یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با دو‌سالگی بیانیه گام دوم انقلاب مصادف شده است که تقارن اینها با فصل جدید قانون‌گذاری در کشور به آن معنایی دیگر بخشیده و توجه‌ها را به این سؤال مطرح بیانیه: «ریشه و عوامل مشکلات کنونی را در چه مواردی باید جست‌وجو کرد؟» معطوف می‌کند.
خسروپور گفت: در پاسخ به این سوال باید طبق بیانیه گام دوم بیان دارم که دلزدگی در جامعه ناشی از از روی‌گردانی مسئولان از ارزش‌های دینی بوده است همچنین عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است و این چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریتی است.
 وی اضافه کرد: بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر بود اگر که بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل ‌ساله نبود که وجود داشت و خسارت‌بار هم بود.
وی تصریح کرد: مجلس مطلوب در زمینه‌سازی برای دستیابی به «ایران مقتدر»، «ساختن ایران اسلامی بزرگ» و «ایجاد تمدن نوین اسلامی» مورد توجه است و مجلس شورای اسلامی مطابق فصل ششم اصول ۶۲ تا ۹۹ قانون اساسی، آوردگاه دو ظرفیت اساسی کشور برای طی‌ کردن فاصله‌ میان بایدها و واقعیت‌ها یعنی نماینده و مجلس قوی است.
‎‏این فعال اصولگرا ادامه داد: مجلس یازدهم مجلسی است که از تفکر و گفتمان انقلابی و از گام دوم انقلاب برآمده و این تفکر، بر خلاف  تفکر اشرافی‌گری، ناکارآمد و لیبرال غرب‌گرایی بود که الان وضعیت جامعه را دچار تنگناهای مختلفی کرده است.
وی با اشاره به پیام حضرت امام(ره) که در افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی، از عبارت «مجلس مقدس شورای اسلامی» استفاده می‌کنند و ۱۱ توصیه می‌فرمایند که یک مورد آن به این شرح است؛ «امید آن است که رسیدگی به حال مستضعفین و مستمندان کشور که قسمت اعظم‏‎ ‎‏ملت مظلوم را در بر می‌گیرد در رأس برنامه‌ها قرار گیرد و در نخستین مجلس شورای‏‎ ‎‏اسلامی طرح‌هایی جدی در رفاه حال این طبقۀ محروم داده شود.»، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی، ریل‌گذار کشور و در راس امور است و باید عصاره فضایل ملت باشد، مجلس کارآمد، دولت را پاسخگو می‌کند و از همین‌روست که به نظر می‌رسد نقطه آغاز تحول در نظام مدیریتی کشور، مجلس شورای اسلامی باشد.
این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه مجلسی که می‌خواهد برای یک ملت قانونگذاری و برای یک دولت ریل‌گذاری کند و در مقابل فساد گام بردارد باید قبل از هر چیز از خودش شروع کند، تصریح کرد: حال با این نگاه و در اولین گام رسمی تفکر انقلابی در گام دوم انقلاب فرصت آزمون و خطایی وجود ندارد که بتوان با مسامحه و سهل‌انگاری از آزمون‌های انقلابی آن رد شد.
خسروپور بیان کرد: نماینده یا نمایندگانی که دچار مفسده هستند و مجلس با انفعال در اولین گام، از آن عبور کند، چگونه می‌تواند در گلوگاه‌های دیگر از حیثیت خود دفاع کند؟
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس با تصریح بر این موضوع که جایگاه نمایندگی، امانتی شرعی و دارای تکلیف حقوقی و اخلاقی سنگینی است، اظهار کرد: چرا در مجلس انقلابی که یادگار شهیدان سرفرازی همانند شهید مدرس، شهید دیالمه و شهید آیت است، عَلَمِ مقابله با رانت و فساد سازمان‌یافته، فقط توسط عده‌ای معدود از نمایندگان برافراشته می‌شود؟ و چرا در مساله رد اعتبارنامه مفاسد اقتصادی، باید شاهد سکوت برخی نماینده‌ها باشیم؟
خسروپور با بیان اینکه مطالبات و فرامین امامین انقلاب خطاب به مجلسیان باید چراغ راه نمایندگان باشد، گفت: نمایندگان مجلس باید در این مسیر، قدم‌های استواری برداشته و زخم‌ها و دمل‎های چرکین فساد را با دستان پاک جراحی کنند.
این فعال انقلابی در حوزه رسانه و سیاست تصریح کرد: نمایندگان مردم باید راه‌های بروز فساد در مجلس را مسدود کرده تا مجلس بتواند همزمان با قوه قضائیه که با حرکت انقلابی و عزم قاطع، در مقوله مقابله با فساد عملکرد خوبی را رقم زده، اعتماد مردم به مسوولان را  برگرداند، مردمی که به تعبیر امام(ره) ولی نعمتان جامعه هستند.
دبیر جمعیت پیروان زینب(س) فارس با بیان اینکه مبارزه با فساد قطعا یک مطالبه همگانی و ملی است، تصریح کرد: مجلس با همکاری سایر قوا، یکبار برای همیشه با تدوین سازوکاری مشخص، فساد و انحصارطلبی را ریشه‌کن سازد، هر چند که به علت منافع برخی گروه‌ها و مافیاها کاری سخت و طاقت‌فرسا است اما با همتی انقلابی، شدنی است.
این فعال انقلابی در حوزه زنان با بیان اینکه امروز حال عمومی جامعه خوب نیست، گفت: مردم به جریانی رأی دادند که انقلابی است بنابراین انتظار دارند نمایندگان درصدد رفع مشکلات باشند و با استفاده از اختیارات قانونی از فساد، رانت‌خواری و ... جلوگیری کنند.
خسروپور بیان کرد: اگر قاطبه نمایندگان مجلس یازدهم همانند ادواری مانند مجلس دهم در برآورده کردن انتظارات و خواست عمومی موفق عمل نکنند و دچار عناوین و آفت‌هایی نظیر «نمایندگانِ وکیل‌الدوله»، «ضعف نظارتی»، «دخالت در امور اجرایی»، «محافظه‌کاری»، «لابی با دولت» و ... شوند و به جای ایفای صحیح نقش خود و مقابله با فساد و تبعیض، دغدغه جایگاه خود و اطرافیانشان را داشته باشند، در نهایت ماحصل مجلس یازدهم یک مجلس ناکارآمد می‌شود.
این فعال حزبی جریان اصولگرایی  تصریح کرد: نتیجه مجلس یازدهم  ناکارآمد در وهله اول، تفکر انقلابی و گفتمانی انقلاب اسلامی را نشانه می‌گیرد و این موضوع علاوه بر اینکه مردم را نسبت به این تفکر بی‌اعتنا و بی تفاوت می‌کند؛ بلکه این تسامح و تساهل که تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی را به همراه دارد، خیانتی نابخشودنی در جریان انقلاب به شمار رفته که در اذهان تاریخ بافی خواهد ماند.
وی با تقدیر از نمایندگان  جریان انقلابی همانند زاکانی که ید طولایی در مقابه با فساد دارند و نمایندگان جوان انقلابی همانند دکتر نجابت که با شجاعت و قاطعیت انقلابی در این قضیه وارد شده و کلید رد اعتبارنامه نمایندگانی که شائبه فساد سازمان یافته و رانت را دارند، زده‌اند، ابراز امیدواری کرد: نمایندگان صدیق و دلسوز جریان انقلابی فارغ از مصلحت‌اندیشی‌ها در اولین گام آزمون انقلابی که مقابله جدی با مفاسد سازمان یافته است و دیگر آزمون‌های انقلابی این چهار سال سربلند بیرون آیند.
خسروپور بیان کرد: بار سنگینی بر عهده مجلس یازدهم است و هدف مجلس شورای اسلامی باید تحقق رضای خدا و آرمان‌های اسلام باشد و این هدف زمانی به وقوع می‌پیوندد که نمایندگان به اصول اساسی یعنی حق‌مداری هنگام نظر دادن‏، ‏‏جلوگیری از فساد و ‌تباهی‏، قدرشناسی از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و از همه مهم‌تر همه به قانون‏ پایبند باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول