اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمله مجدد ترامپ به «کالین پاول» به‌دلیل حمایت از بایدن

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به حمایت وزیر خارجه اسبق این کشور از رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، او را «فردی ضعیف» خواند.

حمله مجدد ترامپ به «کالین پاول» به‌دلیل حمایت از بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای دومین بار به اظهارات «کالین پاول» وزیر خارجه پیشین این کشور و حمایتش از «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات نوامبر امسال، واکنش نشان داد و او را ضعیف خواند.

ترامپ با انتقاد از عملکرد پاول در جنگ سال ۲۰۰۳ با عراق به بهانه سلاح‌های کشتار جمعی، در توئیتر نوشت: «کالین پاول یک مصاحبه خسته‌کننده با رسانه جعلی سی‌ان‌ان داشت. او در زمان تصدی منصب (در وزارت خارجه) ضعیف بود و بهمه چیز را به هر کس واگذار کرده بود که برای ایالات متحده آمریکا خیلی بد بود. همچنین مساله "سلاح‌های کشتار جمعی (در عراق)" هم که کاملا نادرست بود و می‌دانید که آن اشتباه چه هزینه‌هایی داشت؟ ناراحت کننده است. (در مصاحبه سی‌ان‌ان) فقط سوالات منفی پرسیده شد».

اشاره ترامپ به نقش کالین پاول در جنگ ۲۰۰۳ آمریکا علیه عراق به بهانه سلاح‌های کشتارجمعی در حالی صورت گرفت که او در مقام وزیر خارجه دولت جورج بوش پسر، نقش برجسته‌ای درباره این جنگ ایفا کرد و در یک نشست شورای امنیت سازمان ملل قبل از آغاز جنگ، اسنادی دروغین درباره سلاح‌های کشتارجمعی عراق ارائه کرد.

ژنرال پاول ۸۳ ساله که یک چهره شناخته شده در حزب جمهوری‌خواه و هم حزبی دونالد ترامپ است، پیش از این در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» رئیس‌جمهور آمریکا را «دروغگو» خواند و خبر داد، در در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به ترامپ رای نداد و در انتخابات ۲۰۲۰ هم به «جو بایدن» رای خواهد داد.

وی که وزیر خارجه دولت «جورج بوش پسر» و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در دولت «جورج بوش پدر» بود، در این مصاحبه درباره ترامپ گفت: «وی دروغگوست. از همان روز اول تحلیف درباره تعداد جمعیت حاضر در مراسم تحلیفش دروغ گفت».

دونالد ترامپ روز گذشته هم در توییتی به کالین پاول تاخته بود.

وی در آن توییت نوشت: «کالین پاول، شخص به واقع حقیری که مسئول ورود ما به جنگ‌های فاجعه آمیز در خاورمیانه بود به تازگی اعلام کرده به یک حقیر دیگر "جوبایدن" رای خواهد داد. آیا پاول نگفت که عراق سلاح کشتار جمعی دارد ؟ آنها این کار را نکردند، بلکه ما را به جنگ بردند» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول